۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۱۲۸۳۲
امام جمعه نجف:

استقلال اقلیم کردستان به نفع کردها نیست

امام جمعه نجف اشرف خاطرنشان کرد که استقلال اقلیم کردستان به نفع کردها نیست و اگر بسیج مردمی نبود این منطقه در اختیار داعش قرار می گرفت.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، گفت: ملت عراق در آستانه آغاز عملیات آزادسازی شهر تلعفر از چنگال جریان تروریستی داعش قرار دارد و تروریست ها چاره ای جز تسلیم شهر و یا به هلاکت رسیدن ندارند.

وی افزود: حکومت مرکزی از ترکمان برای مشارکت در عملیات آزادسازی تلعفر که شهر آن‎ها محسوب می‎شود، دعوت کرده است و آنان نیز اعلام آمادگی کرده‎اند.

امام جمعه نجف در واکنش به اقدام برخی سیاه نمایی ها علیه بسیج مردمی بیان داشت: این اقدامات ناپسند نشان می‎دهد که بسیج مردمی به خوبی به وظیفه خود عمل کرده است.

وی در پاسخ به درخواست مسؤولان اقلیم کردستان برای برگزاری همه پرسی جدایی از عراق خاطرنشان کرد: مسؤولان اقلیم کردستان باید به عقل خود رجوع کنند و مصالح ملی را بر مصالح قومیتی ترجیح دهند. به طور یقین استقلال کردستان در این شرایط به مصالح کردها نیست. اگر بسیج مردمی از کردها دفاع نمی‎کرد الان کردستان در اختیار تروریست‎ها بود.

حجت الاسلام قبانچی از ایجاد تنش در روابط ایران و کویت ابراز تاسف کرد و گفت: امیدواریم که شاهد روابط خوب کشورهای منطقه با یکدیگر باشیم.

وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه بستن مسجد الاقصی و یورش مکرر نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به این منطقه و نمازگزاران را به شدت محکوم کرد.

امام جمعه نجف سالروز شهادت امام صادق (ع) را تسلیت گفت و ادامه داد: همان طور که ائمه اطهار (ع) در احادیث مختلف فرموده‎اند، روابط میان شیعیان باید محبت آمیز باشد.

وی در پایان سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (ع) را تبریک و تهنیت گفت./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات