۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۱۲۸۳۱
مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر:

جنایت‎های تکفیری بر اساس فتوای افراد گمراه صورت می‌گیرد

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر تاکید کرد که الازهر مصر همواره در خط مقدم مبارزه فکری با اندیشه‌های افراطی و فتواهای گمراه کننده بوده است.
شیخ محیی الدین عفیفی رییس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، محیی‌الدین العفیفی دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر تاکید کرد که الازهر از طریق هیأت‌های علمی در مسیر تصحیح مفاهیم اشتباه و اندیشه‌های افراطی گام بر می‌دارد.

وی افزود: مجمع پژوهش‌های اسلامی بر انجام عمل میدانی از طریق اجرای برنامه‌های متنوّع مانند تبلیغ در مترو اهتمام ویژه‌ای دارد زیرا فعالیت میدانی سبب ارتباط بیشتر با مردم نقاط مختلف می‌شود.

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر خاطر نشان کرد: اجرای کامل این برنامه‌ها با هدف بازگرداندن مفاهیم اخلاقی فراموش شده در زندگی مردم مانند احترام، همکاری و محبت، درک ارزش همزیستی مسالمت‌آمیز و تقویت روح شهروندی در دستور کار قرار گرفته است.

عالم اهل سنت مصر با بیان آنکه مبارزه با تروریسم تنها منحصر به ماموران امنیتی نیست، اظهار داشت: باید مقابله فکری و اصلاح مفاهیم غلط و تفسیرات اشتباه از نصوص قرآنی و نبوی که بسیار مورد استناد تروریست‌ها قرار می‌گیرد نیز مورد توجه باشد.

عفیفی تصریح کرد: بی‌شک گروه‌های تکفیری و تروریستی جنایت های خود را مستند به فتواهای افراد گمراه و غیر کارشناس کرده و دین را به عنوان ابزاری برای نیل به اغراض و اهداف سیاسی خود به کار می‌گیرند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت تشکیل کمیته فتوا و انجام فعالیت‌های میدانی برای مبارزه با فتواهای گمراه کننده گفت: الازهر با پاسخ به شبهات، اصلاح اندیشه‌های منحرف، ترویج فتواهای صحیح در میان مردم در خط مقدم مبارزه با تروریسم و افکار انحرافی است./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات