۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۱۲۸۳۰
آیت الله شاهچراغی:

شکوه صفوف نماز جمعه در سراسر کشور سبب ناامیدی دشمنان شده است

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه هم‌اکنون نماز جمعه در قریب به ۹۰۰ شهر ایران اسلامی اقامه می‌شود، گفت: این امر گرد یاس و ناامیدی را بر چهره دشمنان پاشیده است.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای امام خمینی(ره)، ضمن اشاره به شکست‌های پی‌درپی نیروهای داعش در عراق و سوریه، بیان کرد: هنوز بخشی از اراضی در دستان این گروه پلید است اما به‌واقع باید آمریکا بپذیرد که داعش نابود شد و به او دل نبندد.

وی افزود: آمریکا قصد دارد تا در منطقه و کشور عراق نقش داشته باشد و با این شکست‌ها، نقش‌آفرینی‌اش را نیز به‌عنوان یک ارباب خیالی، از دست می‌دهد لذا این شکست‌های بیش از هر کس، برای آمریکایی‌ها بدشگون است.

امام‌جمعه سمنان، با تأکید بر اینکه آمریکا و متحدانش در منطقه باید آرزوی قدرت گیری دوباره داعش را به گور ببرند، تأکید کرد: پیروزی عراق سه عامل بزرگ داشت، نخست فتوای مراجع شیعه‌ای مانند آیت‌الله سیستانی، دوم حمایت‌های مشاوران رهبر معظم انقلاب اسلامی و سوم کاریزمای قاسم سلیمانی در عراق و منطقه که باعث شد امروز تمام نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شود.

آیت‌الله شاهچراغی بیان کرد: هدایت‌های سردار سلیمانی در کنار ارتش عراق نقشی بی‌بدیل در پیروزی بر داعش داشت لذا امروز می‌بینیم که یک سردار رشید اسلام تا چه اندازه در شکست مفتضحانه دشمنان در منطقه نقش دارد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیگر بخش سخنان خود به مقوله اهمیت اتحاد در جامعه اشاره کرد و گفت: نماز جمعه به‌مثابه یک پایگاه فرهنگی، محوریت وحدت در جامعه را خواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری با گرامیداشت سالروز اقامه نخستین نماز جمعه تهران گفت: نماز جمعه یکی از نهادهای ۱۷ گانه در کنار کمیته امداد، فرمان ۱۰۰ امام و ... است که از سوی آن رهبر دوراندیش و دانا برای مردم ایران اسلامی به یادگار ماند تا امروز در خدمت اسلام و مسلمانان باشد.

آیت‌الله شاهچراغی با اشاره به گستردگی نماز جمعه در سطح کشور و بیان اینکه جایگاه نماز بر هیچ‌کس پوشیده نیست چراکه این  مقوله مهم فرهنگی راه ترویج احکام الهی است، اظهار داشت: هم‌اکنون در ۹۰۰ شهر ایران اسلامی نماز جمعه اقامه می‌شود و این امر گرد یاس و ناامیدی را در چهره دشمنان پاشیده است.

گفتنی است، امام‌جمعه سمنان در پایان به‌افتخار آفرینی تیپ ۱۲قائم(عج) سپاه استان سمنان در عملیات مرصاد نیز اشاره کرد./977/د۱۰۱/ب۱

ارسال نظرات