۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۱۲۸۲۲
نماینده ولی فقیه در قزوین:

قرآن دانشگاه کرامت و صداقت است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به منزلت و مقام قرآن گفت: خداوند متعال قرآن کریم را منشور صداقت و درستی معرفی کرده؛ از این رو قرآن همان گونه که دانشگاه کرامت و تقوا به حساب می‌آید دانشگاه راستی و صداقت هم محسوب می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، با توصیه نمازگزاران برای رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به منزلت و مقام قرآن گفت: خداوند متعال قرآن کریم را منشور صداقت و درستی معرفی کرده است، قرآن همان گونه که دانشگاه کرامت و تقوا به حساب می‌آید دانشگاه راستی و صداقت هم شمرده می‌شود.

وی در ادامه افزود: اگر ما بخواهیم در مسیر تقوا قدم برداریم باید دانشجوی دانشگاه تقوا باشیم و تقوا را در شاخه‌های مختلفش در قرآن جستجو کنیم که یکی از شاخه‌های شجره طیبه تقوا صداقت و درستی در گفتار و کردار است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان در ادامه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم پیرامون صداقت و راستی اظهار کرد: آن کسی که قرآن کریم را با صداقت برای مردم آورد نخستین کسی است که کتاب خداوند متعال را باور و تصدیق کرده و به آن ایمان و اعتقاد دارد؛ از این رو تمام کسانی که به پیامبر ایمان می‌آورند و کلام وحی را تصدیق می‌کنند اهل تقوا هستند.


وی در ادامه مهمترین نشانه‌های اهل تقوا را تصدیق و باور قرآن کریم دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که قرآن را باور و تصدیق می‌کنند می‌خواهند مانند قرآن زندگی کنند؛ از این رو کسانی که می‌خواهند زندگانی خود را با دستورات قرآن هماهنگ کنند باید پیام‌های آن را بشنوند و آنها را به کار ببندند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه ناهماهنگی با قرآن انسان را از مسیر صداقت و راستی خارج کرده و انسان را به هلاکت خواهد رساند ابراز کرد: آن کسی که خداوند متعال را باور ندارد و کتاب او را تکذیب می‌کند ستمکار و ظالم است تمام ظلم هایی که در دنیا می‌شود به کسانی بر می‌گردد که خداوند و رستاخیز را قبول نداشته و وحی و رسالت و امامت ائمه معصومین(ع) را نپذیرفته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه تکذیب کنندگان از منظر قرآن کریم گفت: بهترین مکان برای کسانی که خداوند متعال و کتاب او را قبول ندارند جهنم است چون این افراد ظالم‌ترین و ستمکارترین انسان‌ها در روی زمین هستند هر چه در جهان ظلم و جنایت و حق کشی وجود دارد اختصاص به کسانی دارد که با خداوند متعال و کتاب و رستاخیز او بیگانه و غریب هستند.

خطیب جمعه استان در ادامه با اشاره به معرفی مومنان توسط خداوند متعال در قرآن کریم تاکید کرد: مومنان کسانی هستند که به خداوند و رسول او ایمان داشته و هرگز پس از ایمان دچار شک و تردید نمی‌شود مومنان در راه خداوند متعال با جان و مال خود مجاهدت می‌کنند انسان مومن ایمان خود را ابزاری برای جمع آوری ثروت قرار نمی‌دهد بلکه ایمانش را وسیله گسترش دین قرار می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه انسان‌های اهل صداقت و راستی را مومن و متقی دانست و تصریح کرد: در مقابل کسانی که به دنبال دنیاپرستی و مقام و ثروت هستند افرادی هم وجود دارند که تمام جان و مال خود را برای اسلام و گسترش آن به کار می‌گیرند مانند کسانی که در دفاع مقدس همه چیز خود را قرار دادند تا اسلام پیروز شود این افراد امروز هم در صحنه حضور دارند تا ایادی آمریکا و اسرائیل را بر جای خود نشانده و نقشه‌های آنها را خنثی کنند.

وی در پایان گفت: امام صادق(ع) فرمودند فریب نماز و روزه‌های افراد را نخورید چه بسا انسان‌ها به نماز و روزه عادت کرده‌اند به گونه‌ای که اگر آن را به جا نیاورند دچار وحشت می شوند بلکه شما آنها را به صداقت در گفتار و ادای امانت آزمایش کنید اگر مشاهده کردید گفتارش با صداقت هماهنگ بوده و نسبت به مال و مقام امانت‌دار است در آن صورت معلوم می‌شود که در سایر اعمالشان هم صداقت و راستی دارند./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات