۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۵۱۲۷۸۵
استاد حوزه علمیه:

محبان اهل بیت باید بیش از دیگران مراقب دام شیطان باشند

استاد حوزه علمیه گفت: دوستداران و محبان اهل بیت(ع) باید بیش از سایرین مراقب شیطان باشند؛ چراکه دام او برای آنها قوی تر است.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین مومنی، استاد حوزه علمیه شامگاه پنج شنبه به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در حسینیه مکتب العباس تهران به سخنرانی پرداخته و گفت: امام صادق(ع) فرمودند: شیطان دام‌های خود را در دنیا برای محبان و دوستان ما قرار داده است.

وی افزود: همواره از خداوند بخواهید یک لحظه شما را به خود واگذار نکند، انسان هایی بودند که یک لحظه مانده به عاقبت بخیری عاقبت به شر شدند.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه برای هر نعمتی از خداوند طلب ظرفیت کنید، عنوان کرد: گاهی برخی از افراد وقتی به ثروت، قدرت یا علمی دست پیدا می‌کنند چنان دچار غرور می‌شوند که دیگران را به سخره می‌گیرند، این نوع ظرفیت تهدید برای انسان است.

استاد حوزه علمیه افزود: دنیا دار غرور است اگر برخی نعمات به انسان برسد که ظرفیت نداشته باشد تبدیل به تهدید می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی انسان‌ها شیطان مجسم هستند، اظهار داشت: انسان باید راه های نفوذ شیطان به خود را شناخته و آن را ببندد، از جمله این راه‌ها نگاه آلوده به نامحرم است، گاهی پاک شدن تصویر یک عکس مستهجن از ذهن 20 سال به طول می‌انجامد.

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه برخی می‌گویند زیر بار حجاب اجباری نمی‌رویم، ابراز کرد: در اسلام چیزی با اهمیت‌تر از نماز نداریم در واقع اگر شخص سینه خیز کربلا برود اما نماز نخواند از او پذیرفته نمی‌شود با وجود این کسی را به جرم بی‌نمازی دستگیر نمی‌کنند چراکه رابطه‌ای بین خدا و بنده است و به کسی ربط ندارد.

 استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در قرآن نسبت به حجاب تذکر تند داده شده است، عنوان کرد: حجاب دو بعد دارد یک بعد آن حق‌الله و بعد دیگر حق الناس است که در بعد حق الناس ذهن و فکر دیگران را درگیر خود می‌کند، نگاه‌های آلوده، لباس‌های ناجور بسترهای گناه و زنا پهن می‌کند./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات