۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۵۱۲۷۸۳
امام جمعه دامغان:

پیراهن سیاه عزای ائمه، پرچم ولایتمداری ما است

امام جمعه دامغان گفت: جوان شیعه شیفته مکتب ائمه اطهار(ع)، سینه زن امام حسین(ع) و عزادار امام صادق(ع) پیراهن سیاهش باید پرچم ولایتمداری و نشانه حفظ و گسترش ارزشهای اسلامی باشد.
امام جمعه دامغان امام جمعه دامغان امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان، امام جمعه دامغان شامگاه پنجشنبه در جمع عزاداران شام شهادت رییس مذهب جعفری شیخ الائمه حضرت امام جعفر صادق(ع) در زینبیه اعظم دامغان ضمن تسلیت این ایام اظهار داشت: سیره عملی و احادیث پرشمار و نورانی باقی مانده از صادق آل محمد(ع) درس جامع زندگی و حیات و ممات سعادتمند یک مسلمان و شیعه واقعی است و از بارز‌ترین این درس‌ها اهمیت همنشین خوب برای انسان در کلام آن حضرت است.

امام جمعه دامغان با اشاره به بیان شریف امام جعفرصادق(ع) در باب نتیجه همنشینی با ابرار و ماحصل همنشینی و مصاحبت نابخردان و اشرار و ذکر مثالهایی از گمراهان معاصر با انبیاء و ائمه اطهار که حق را دیدند و به ظاهر پذیرفتند اما فریب همنشینان کذاب خود را خوردند، افزود: امام ششم(ع) تأکید دارند که نشست و برخاست آدمی با بدان و نابخردان سبب می‌شود که انسان حتی در برابر انبیاء و اولیاء خداوند بایستد.

وی با بیان اینکه همه ما به‌ویژه جوانان باید دقت کنند که با چه کسانی همنشین، دوست، همسفر و همکار می‌شوند و یا ازدواج می‌کنند، خاطر نشان کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده امروزه دشمن برای گمراه کردن جوانان ما در 60 درصد موارد از راه همنشینان و دوستان ناباب فرد وارد می‌شود که در 45 درصد از این تعداد اعتیاد نقش اصلی را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان تصریح کرد: در کلام اهل بیت(ع) آمده که همراهی و همنشینی با گمراهان سبب می‌شود فرد از انسان‌های پاک نیز رویگردان شود؛ بی‌تردید همانگونه که همراه شدن با موحدان سبب نجات انسان از گرداب‌های دنیا می‌شود، همنشینی با بی خردان زندگی، آینده، خانواده و هستی انسان را تباه می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه متأسفانه امروز فضای مجازی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام، با اثرات مخرب خود به دامی برای ایمان، تقوا و عفت جوانان ما بدل شده، اظهار داشت: امام علی(ع) در مثالی شیوا می‌فرماید همنشینی با بدان بدی می‌آورد مثل بادی که بر گودالی متعفن بگذرد و بوی تعفن را با خود پخش کند./977/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات