۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۱۲۷۸۲
آیت الله قرهی:

انسان گرفتار نفس اماره نسبت به عظمت و رسالت ائمه کور و کر می شود

آیت الله قرهی گفت: ائمه معصومین تجلیگاه کامل صفات الهی بوده بر ۱۲ هزار جهان حجت هستند؛ اما بشریت بر رسالت آنها کر و کور مانده است.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه پنج شنبه به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد امام سیدالساجدین(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: تا زمانیکه انسان به معرفت الله نرسد سعادت دنیا و آخرت را کسب نخواهد کرد.

وی با اشاره به دعای قنوت در نماز، عنوان کرد: حسنه معرفت انسان نسبت به امام معصوم و حجت خدا است امروز تمام گرفتاری های بشر در عدم شناخت نسبت به امام معصوم(ع) است.

آیت الله قرهی با بیان اینکه عدم شناخت مقام ائمه معصومین(ع) ما را عقب نگه داشته است، عنوان کرد: اگر ما مقام ائمه معصومین(ع) را می‌شناختیم به شادی و غم آنان شاد و غمگین می‌شدیم، نباید عزای رییس مذهب جعفری کم رنگ باشد، در چنین روزهایی برخی طعام بدهند و برخی برای گرفتن طعام اقدام کنند چراکه غذاهایی که برای ائمه معصومین(ع) نذر می شود روح و جسم انسان را شفا می‌دهد.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) افزود: خداوند 12 هزار جهان خلق کرده است که هر کدام از این عوالم نسبت به هفت آسمان‌ها و زمین‌ها بسیار بزرگتر هستند، هیچ کس بر آن آسمان‌ها علم ندارد مگر اهل‌بیت(ع) که بر همه این 12 هزار عالم حجت هستند، بنابراین معرفت کامل نسبت به مقام امام محال است.

وی با بیان اینکه انسان در اثر تقوا و مراقبه به معرفت دست می‌یابد، ابراز کرد: انسان گرفتار نفس اماره نسبت به عظمت اهل بیت(ع) کر و کور بوده و حقیقت رسالت آنها را نخواهد دید.

آیت الله قرهی گفت: ائمه معصومین به تمام معنا تجلیگاه صفات الهی هستند، بشریت نتوانست بفهمد که چه گوهرهای گرانبهایی را از دست داده است وهمین عدم فهم‌ها سبب رنج‌‌های فراوان برای ائمه معصومین(ع) شد./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات