۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۱۲۷۷۸

مراسم سوگواری شهادت امام صادق در حوزه علمیه عبدالعظیم حسنی برگزار شد

به مناسبت شهادت امام صادق(ع) مراسم سوگواری آن حضرت در حوزه علمیه عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.
عبدالعظیم حسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) به رسم همه ساله شب گذشته با حضور آیت‌الله محمدی ریشهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام شاهچراغی امام جمعه شهرری، اساتید و طلاب حوزه‌ علمیه و مردم ولایتمدار شهرری در حوزه علمیه عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

این مراسم معنوی با قرائت قرآن کریم توسط حمید یاقوتی آغاز شد و در ادامه عاشقان امام صادق(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با مرثیه سرایی و نوحه خوانی حجت الاسلام نجفی به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

در بخش دیگر حجت الاسلام مومنی استاد حوزه علمیه به سخنرانی پرداخت و گفت: قرآن ثقل اکبر و عترت ثقل اصغر دو یادگار پیامبر(ص) به شمار می‌رود.

وی افزود: بهره بردن از مواریث پیامبر(ص) سعادت دنیا و آخرت انسان را تامین می‌کند. نصب‌العین قرار گرفتن سیره اهل بیت(ع) و بهره بردن همه دردهای انسان را التیام می‌بخشد.

حجت الاسلام مومنی درباره اینکه تمسک به اهل بیت(ع) با معرفت، محبت و ولایت به حضرات میسر می‌شود، بیان داشت: معرفت به اهل بیت(ع) محبت می‌آورد و محبت سبب می‌شود که ولایت در قلب انسان تثبیت شود و خروجی این امور موالات و برائت از اعدا است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات