۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۵
کد خبر: ۵۱۲۷۷۷
حجت الاسلام سوزنچی:

نماز واقعی انسان را از گناهان باز می دارد

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) با بیان این که حقیقت نماز، ولایت است که نباید کم شمرده شود، گفت: نمی شود کسی اهل نماز باشد اما خود را اهل ولایت نداند.
سوزنچی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین سوزنچی عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) پنجشنبه شب در برنامه مخاطب خاص که به صورت زنده و مستقیم از کربلای معلا از شبکه سوم سیما پخش شد، با بیان این که امام حسین(ع) و امام صادق(ع) هر دو دارای کنیه اباعبدالله هستند، گفت: شاید یکی از نکته این باشد که این دو امام بزرگوار به صورت خاص راه بندگی را برای انسان ها فراهم کردند.

وی افزود: اگر کسی می خواهد بنده خدا شود باید در حکم فرزند این امامان باشد یعنی این بزرگواران آموزگار بندگی هستند، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) منادی عزای سیدالشهدا بودند؛ یکی از توصیه ها مهم اهل بیت به ویژه امام صادق(ع) اقامه نماز است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حقیقت نماز، ولایت است که نباید کم شمرده شود، اظهار داشت: نمی شود کسی اهل نماز باشد اما خود را اهل ولایت نداند، این دو مقوله از یکدیگر  جدا نیستند بلکه یکدیگر را حمایت می کنند.

وی ادامه داد: اگر کسی 70 سال نماز ظاهری بخواند و ولایت را قبول نداشته باشد در واقع نماز نخوانده و از حقیقت نماز دور بوده است، این که امام صادق(ع) می فرماید اگر کسی نماز را سبک بشمارد شامل شفاعت نمی شود بسیار مهم است که ظاهر و باطن هایی دارد.

حجت الاسلام سوزنچی با بیان این که انسان باید گام به گام در مکتب اهل بیت(ع) تربیت شود، ابراز داشت: باطن نماز عشق به اهل بیت(ع) است، این مسیر تربیتی باید از جدی گرفتن نماز آغاز شود، اگر ولایت و محبت اهل بیت(ع) در انسان تقویت شد نشان می دهد که نماز او جدی و واقعی شده است.

وی عنوان کرد: از نشانه های نماز حقیقی بازدارندگی آن از انجام گناهان است، انسان باید در تمام کارهای خود رضایت خدا و اهل بیت(ع) را ملاک قرار دهد، اگر انسان ولایت اهل بیت(ع) را داشته باشد همه چیز دارد؛ ولایت به معنای عشق به اهل بیت(ع) است.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقر العلوم(ع) خاطرنشان کرد: تربیت حسینی ولایت محوری است، اگر انسان مبتلای به گناه شود محبت اهل بیت و امام حسین(ع) را از او می گیرند، از این رو انسان باید مراقبت کند که این نعمت بزرگ را از دست ندهد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات