۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۱۲۷۶۰
رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی مطرح کرد؛

ضرورت مسلح شدن نهادهای فرهنگی تبلیغی به علم و ایمان برای مقابله با تهاجم فرهنگی

آیت الله مصباح یزدی گفت: نهادهای فرهنگی و تبلیغی باید ضمن کسب آمادگی های ایمانی، اخلاقی و علمی تجهیزات را نوسازی و به روز و خود را برای حضور در جبهه تهاجم فرهنگی آماده کنند.
علامه مصباح یزدی  آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی امروز در جمع خادمین دوره های مختلف طرح ولایت در مشهد، گفت: نیاز امروز جامعه بشری به جهاد فرهنگی، نیازی مبرم و حیاتی است.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ادامه داد: هرچه تبلیغات انحرافی و عوامل غفلت آفرین در رسانه ها بیشتر باشد، قلب و روح انسان ها بیشتر در تیررس شیطان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه جهاد فرهنگی تلاش بزرگ و مقدس برای نگهبانی از افکار الهی، سلامت قلب و روح بشری است، افزود: آغاز حرکت در جهاد فرهنگی، کار خداست.

رییس موسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی با اشاره به آیه ۵۲ سوره فرقان "فَلَا تُطِعِ الْکَافِرِ‌ینَ وَجَاهِدْهُم بِهِ جِهَادًا کَبِیرً‌ا" پیامبر پس از کافران پیروی نکن و به وسیله آن [قرآن] با آنها به جهادی بزرگ بپرداز، ادامه داد: کسی که این راه را می پیماید باید به فرهنگ قران مجهز باشد.

آیت الله مصباح یزدی اظهار داشت: همان طور که سپاه و ارتش در ایفای مسؤولیت و انجام ماموریت های خود مدام باید به نوسازی تجهیزات آموزش و سازمان دهی بیندیشد، مبلغان و نهادهای فرهنگی و تبلیغی هم باید ضمن کسب آمادگی های ایمانی، اخلاقی و علمی، نهضت تولید علم، تکمیل مواد آموزشی و متون درسی، تجهیزات خود را نوسازی و به روز و خود را برای حضور در جبهه امروز با تهاجم فرهنگی آماده کنند.

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اذعان کرد: زحماتی که انسان برای زندگی می کشد، هرچند همراه با سختی، برایش لذت بخش است.

وی افزود: انسان لازم است در مسیر جلب رضایت الهی و در امتداد انبیا و ائمه اطهار حرکت کند.

آیت الله مصباح یزدی در پایان به خادمان دوره های مختلف طرح ولایت گفت: حضور در این دوره ها و خدمت در آن حرکت برای زندگی بی مرز اخروی و جلب رضایت الهی است./9705/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات