۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۵۱۲۷۵۹
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم تهران:

شورای نگهبان در تحکیم انقلاب و نظام اسلامی نقش کلیدی دارد

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران گفت: شورای نگهبان از آغاز انقلاب اسلامی همیشه اثرگذار و مفید بوده و در تحکیم انقلاب و نظام اسلامی نقش کلیدی داشته است.
شورای نگهبان

حجت ‌الاسلام والمسلمین سید محمود مجد، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فلسفه وجودی شورای نگهبان در نظام اسلامی، گفت: تشکیل نهادی مانند شورای نگهبان درواقع از دوران مشروطه و به پیشنهاد شیخ فضل الله نوری در نظر گرفته شد.

وی افزود: شیخ فضل الله نوری در بدو تاسیس مجلس شورا ضمن این که مشروطه را تایید می‌کردند، می‌فرمودند که مشروطه باید به نحوی تضمین شده باشد، تضمینی که اجازه ندهد مشروطه از مسیر اصلی و حقیقی خود خارج شود، تضمینی که مانع اقدامات و مصوبات ضد دینی، ضد اسلامی و ضد مردمی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجد ادامه داد: شیخ فضل الله نوری اعتقاد داشت برای کنترل مجلس باید مصوبات مجلس به تایید پنج تن از علمای طراز اول مملکت برسد و اگر نرسد چنین مصوبه‌ای قانونی نخواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران اضافه کرد: زمانی که شیخ فضل الله چنین شرطی گذاشتند تاریک فکرهای زمان که به روشنفکری شهره بودند احساس کردند که با این شرط راه نفوذ و توطئه آنها بسته خواهد شد آنها در حقیقت مشروطه را قبول کرده بودند که بتوانند از طریق همین مشروطه مقاصد خود را دنبال کنند از این رو این افراد به اصطلاح روشنفکر شروع کردند به تخریب شیخ فضل الله، غوغا راه انداختند و گفتند که شیخ فضل الله با مشروطه مخالف است در نهایت شیخ فضل الله را به دار آویختند.

وی بیان داشت: شورای نگهبان نیز در حقیقت همان نقش را ایفا می‌کند، شورای نگهبان از تعدادی از مجتهدین منصوب رهبری و تعدادی حقوقدان تشکیل شده است.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: وظیفه شورای نگهبان این است که مصوبات مجلس را بررسی کند تا منافاتی با قانون یا شرع اسلامی نداشته باشد در اصل شورای نگهبان حکم سوپاپ اطمینان را دارند اگر این سوپاپ اطمینان نباشد اجانب در سرنوشت کشور دخالت خواهند کرد و به مرور قوانین ضد دینی و ضد ایرانی را به مجلس خواهند برد و امور مملکت را در دست خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجد ادامه داد: وجود شورای نگهبان ضروری است شورای نگهبان باید باشد تا دریچه‌های نفوذ بیگانگان مسدود شود نقش شورای نگهبان کنترل مصوبات مجلس شورای اسلامی است که از راه صحیح قانونی و اسلامی منحرف نشود قوانین بر ضد قانون اساسی کشور یا بر ضد اسلام به تصویب نرسد.

وی اظهار کرد: اگر شورای نگهبان نبود قطعا امروز نظام به دست اشخاص ناباب وابسته به غرب افتاده بود و آمریکایی که از در بیرون کرده بودیم از پنجره وارد شده بود لذا دشمنان نظام اسلامی بیش از همه از شورای نگهبان متنفرند و علیه شورای نگهبان تبلیغ می‌کنند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران در ادامه تصریح کرد: شورای نگهبان از آغاز انقلاب اسلامی همیشه اثرگذار و مفید بوده و در تحکیم انقلاب و نظام اسلامی نقش کلیدی داشته است.

وی گفت: آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان بوده و نظر ایشان در شورای نگهبان مورد قبول بقیه اعضا است و چون نظرات ایشان به نظرات رهبر معظم انقلاب بسیار نزدیک است از این نظر بیشترین هجمه‌ها نسبت به ایشان صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مجد اظهار کرد: اساسا وقتی بخواهند یک درخت را خشک کنند از ریشه درخت شروع می‌کنند، ریشه شورای نگهبان آیت الله جنتی است که توانسته به خوبی این نهاد را اداره کند./813/ت۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات