۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۵۱۲۷۵۳
امام جمعه بابل:

دشمن به دنبال یارگیری فکری از جوان و نوجوان جامعه ما است

امام جمعه بابل با تأکید بر اینکه والدین بر باورهای دینی فرزندان خود دقت کافی داشته باشند، گفت: دشمنان به دنبال یارگیری فکری از جوانان و نوجوانان جامعه ما هستند.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در مراسم شهادت امام صادق(ع) در جمع طلاب شهرستان بابل در مدرسه علمیه صدر، گفت: امام صادق(ع) تلاش های بسیار زیادی را برای تکمیل ارکان شیعه کرد و ماندگاری امروز شیعه و بنیان های قوی در حوزه کلام و فقه به برکت تلاش ها و زحمات این امام همام است.

وی توجه به سبک اهل بیت(ع) را لازمه واکسینه شدن در برابر سبک زندگی غربی دانست و ادامه داد: در سبک زندگی اسلامی تنها بشارت و یا تنها انذار جایی ندارد بلکه بر اساس توصیه قرآن و اهل بیت(ع) بشارت و انذار باید توام باشد.

تولیت مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) و الزهرا(س) بابل نگاه تک بعدی را دور از نگاه دینی دانست و اظهار داشت: مبادا تبلیغ تنها رنگ بشارت بگیرد؛ بلکه در کنار آن برخی انذارها و ترس ها از عقوبت گناه هم می تواند اثرگذار باشد.

وی یکی از سرمایه های بزرگ شیعه را محبت آن ها به اهل بیت(ع) بیان کرد و افزود: در ادیان قبل از اسلام مانند یهود و نصاری، برخی آنقدر به وادی محبت به اولیای خدا توجه کردند که به حد افراط و کفر رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی به دو نمونه از این ابراز علاقه ها پرداخت و یادآور شد: برخی از یهودیان آنقدر به جناب عزیر محبت می ورزیدند که باورشان این شد که عزیر فرزند خدا است و مشرک شدند و یا برخی مسیحیان نیز آنقدر درجه و حد حضرت عیسی(ع) را با ابراز علاقه خود بالا بردند که مسیح را فرزند خدا متصور شدند.

وی به هشدارهای امام صادق(ع) در خصوص محبت و ابراز علاقه به اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) افراد غالی را از خود طرد کرد و از آن ها ابراز برائت و بیزاری جست.

امام جمعه بابل در ادامه به بیان برخی از هشدارهای امام صادق(ع) در باب شفاعت پرداخت و گفت: یکی از آرزوهای شیعیان مشمول شدن در وادی شفاعت اهل بیت(ع) است؛ اما امام صادق(ع) در آخرین وصیت خود، سبک و خفیف شمارندگان نماز را دور از شفاعت اهل بیت(ع) ذکر کرد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل دیگر هشدار مهم امام صادق(ع) را ندانستن اصول و عقاید شیعیان برشمرد و اظهار داشت: با وجود شبکه های مختلف مجازی، سایت های مختلف اینترنتی و شبکه های ماهواره ای و کتاب ها و اندیشه های منافی با فرهنگ شیعه و بمباران اندیشه های منحرف بر جامعه اسلامی، والدین باید بر حوزه عقاید و باورهای دینی فرزندان خود دقت کافی داشته باشند.

وی ادامه داد: برخی خانواده ها آنچنان که به انواع کلاس های ورزشی، زبان خارجه و امور درسی فرزندان خود نگاه ویژه دارند، به مبانی ابتدایی و مقدمات دینی آنها توجه چندانی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با توصیه به خانواده ها برای آشنا کردن فرزندان با سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد: قبل از اینکه گرگ های فکری به سمت فرزندان جامعه بیایند، آنها را با سیره اهل بیت(ع) و معارف اسلامی آشنا کنید.

وی افزود: جوان ها و نوجوان ها بر اساس فطرت پاک خود، زود تحت تاثیر شبهات قرار می گیرند؛ از این رو دشمنان به دنبال یارگیری از دل و جان آن ها هستند.

امام جمعه بابل با اشاره به توصیه امام صادق(ع) برای دقت در رفتار و مناسبات با برخی چهره های به ظاهر دیندار و متعبد، گفت: نباید تنها نمازهای طولانی و ازدیاد قرائت قرآن برخی از افراد به ظاهر متعبد، سبب فریب مومنان شود بلکه آن ها باید در کنار این موارد، دو صفت امانت داری و راستگو بودن را هم مد نظر قرار دهند.

وی یکی از هشدارهای امام صادق(ع) را تفسیر به رای قرآن بیان کرد و ادامه داد: برخی از افراد برای دست یابی به اهداف شخصی خود، قرآن را تفسیر به رای می کنند که امام صادق(ع) از غذاب های سخت الهی برای این افراد خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی وحدت در جهان اسلام به ویژه با اهل سنت را از توصیه های امام صادق(ع) بیان و تصریح کرد: توصیه امام صادق(ع) خواندن نماز در کنار اهل سنت و در مساجد آن ها، شرکت در مراسم تشییع جنازه و عیادت از بیماران آن ها است .

وی تاکید کرد: از نگاه امام صادق(ع) فاصله گرفتن از اهل سنت از سوی شیعیان و محبان اهل بیت(ع) جائز نیست./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات