۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۱۲۷۴۹
آیت الله قرهی:

علت هجمه به شورای نگهبان ایستادگی این نهاد در مقابل مخالفان اسلام است

مؤسس حوزه علمیه امام مهدی(عج)، گفت: به هر میزان که شورای نگهبان در مقابل مخالفان اسلام و نظام ایستادگی کند به همان میزان هجمه‌ها دشمنان علیه این نهاد بیشتر می‌شود.
ایت الله قرهی

آیت الله روح الله قرهی، موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره فلسفه وجودی شورای نگهبان در نظام اسلامی و ایستادگی این نهاد در برابر هجمه دشمنان داخلی و خارجی گفت: فلسفه وجودی شورای نگهبان حفظ اسلامیت نظام و مغایر نبودن قوانین موضوعه با مقررات اسلامی و قانون اساسی است، قوانین و مقررات از لحاظ شرع و قانون اساسی باید در مرجعی مورد بررسی و کنترل قرار گیرد و آن مرجع شورای نگهبان است.

وی افزود: در این میان مطامع دنیوی برخی که می‌خواهند قانون را دور بزنند سبب می‌شود شورای نگهبان را تخریب کنند و متاسفانه برخی ساده‌اندیشی‌ها یا عقب نشینی‌های ما به چنین افرادی میدان داده تا دست به چنین اقداماتی بزنند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) اظهار داشت: کسانی که علیه شورای نگهبان هجمه دارند نمی‌خواهند احکام اسلام تبین شود؛ چراکه اقدامات این نهاد به آنها اجازه نمی‌دهد خلاف شرع عمل کنند.

آیت الله قرهی افزود: باید شورای نگهبان با دقت نظر اجازه ندهد این افراد در مناسب حساس نفوذ کنند و در این مسیر هم باید برای رضای خدا ایستادگی کرده و از هوچی‌گری ها نترسد.

وی گفت: امروز برخی نفوذی‌ها که بلندگوهای مطبوعات و گاهی صدا و سیما را نیز در اختیار دارند با نفاقی که دارند، هر از گاهی به شورای نگهبان، روحانیت و نیروهای انقلابی هجمه و حمله می‌کنند.

 موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) اضافه کرد: امروز تخریب کنندگان شورای نگهبان کسانی هستند با صحیفه امام راحل و فرمایشات رهبر معظم انقلاب مخالفت دارند؛ چراکه نمی‌خواهند ولی فقیه بر راس نظام شود.

آیت الله قرهی در پایان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان به میزانی که در مقابل مخالفان اسلام و ولی فقیه ایستادگی کند به همان میزان هجمه ها علیه این نهاد بیشتر می شود./807/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات