۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۵۱۲۷۴۴
تولیت مدرسه امام حسین بابل:

آرامش و خوشبختی نتیجه عمل به سبک زندگی اسلامی است

تولیت مدرسه امام حسین(ع) بابل گفت: سبک زندگی اسلامی بر اساس سیره اهل بیت(ع) سلامت جسم و روح را همراه با سعادت، خوشبختی و آرامش برای انسان به ارمغان می آورد.
مراسم شهادت امام صادق در کشتلی بابل مراسم شهادت امام صادق در کشتلی بابل مراسم شهادت امام صادق در کشتلی بابل مراسم شهادت امام صادق در کشتلی بابل مراسم شهادت امام صادق در کشتلی بابل مراسم شهادت امام صادق در کشتلی بابل مراسم شهادت امام صادق در کشتلی بابل مراسم شهادت امام صادق در کشتلی بابل مراسم شهادت امام صادق در کشتلی بابل مراسم شهادت امام صادق در کشتلی بابل حسین تقی پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل امروز در مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) در مسجد جامع کشتلی، گفت: یکی از جلوه های زندگی امام صادق(ع) سبک زندگی آن حضرت به ویژه در حوزه خانه و خانواده است.

وی افزود: دل انسان مومن حرم الهی است و باید از این حریم نگهبانی و پاسبانی کرد و غیر از خداوند را در آن راه نداد.

امام جمعه گتاب به توصیه امام صادق(ع) در حوزه خانواده و نوع رفتار اعضا برای استحکام آن پرداخت و تاکید کرد: مرد خانه در حوزه خانه و خانواده باید با همسر و فرزندان خود آنچنان خوش رفتاری داشته باشد که دیگر اعضای خانواده شیفته او باشند و همواره به او عشق بوزند.

وی ادامه داد: مشکلات بیرونی نباید بر روی رفتار پدر در خانواده اثر بگذارد و در سبک زندگی امام صادق(ع) و سفارش های آن حضرت همواره این نکته مورد تاکید قرار گرفت زیر پدر خانواده ستون و رکن خیمه گاه خانه است.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این مطلب که بداخلاقی در سبک زندگی اسلامی و سیره ائمه اطهار(ع) مذموم است، خاطرنشان کرد: مرد همانگونه که کفش ها را از پای خود هنگام ورود به خانه در می آورد، باید غم ها و مشکلات بیرون خانه را از خود بیرون کند.

وی افزود: بر اساس روایتی از اهل بیت(ع) گوهر مرد و بزرگی او عمل و رفتار او است و پدر در عرصه خانه و خانواده باید کریمانه رفتار کند زیرا رفتار کریمه در کانون خانواده از تقوای الهی نشأت می گیرد.

استاد حوزه علمیه گشاده دستی را از توصیه های امام صادق(ع) برای سبک زندگی پدر خانواده بیان کرد و اظهار داشت: مرد وظیفه تامین معاش و روزی اهل خود را بر عهده دارد و باید در حد توان و بر اساس درآمد خود برای خانواده سنجیده خرج کند.

وی سومین خصلت مورد تاکید امام صادق(ع) را برای مرد خانه غیرت بیان کرد و گفت: مرد در خانواده باید غیرت داشته باشد و حافظ کیان خانواده از گزندهای بیرون و هم به گونه ای مدیریت کند که حریم و حفاظ نوامیس او حفظ شود.

حجت الاسلام تقی پور با اشاره به این مطلب که مرد خانه باید نسبت به حجاب اعضای خانواده خود غیرت داشته باشد، تصریح کرد: بر اساس توصیه امام صادق(ع) مرد خانه باید به گونه ای غیرت بورزد که اهل او را حصین کند.

وی ادامه داد: تطبیق نوع رفتار بر اساس سبک زندگی اسلامی و مورد تاکید اهل بیت(ع) با تمرین و مراقبت به دست می آید و باید پیروان آن حضرت این نوع سبک را برای رسیدن به خوشبختی و کمال مد نظر خود قرار بدهند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) بابل به توصیه دیگری از امام صادق(ع) درباره افزایش برکت در زندگی پرداخت و خاطرنشان کرد: برکت در مال و طول عمر معنا پیدا می کند و به معنای ازدیاد مال و طولانی بودن عمر نیست.

وی افزود: طولانی بودن رکوع و سجده در نماز، نشستن با آرامش و به مدت طولانی بر روی سفره و خوش رفتاری با خانواده موجب برکت در زندگی می شود.

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که بخشی از مشکلات امروز ما ناشی از تغییر سبک زندگی و اثرپذیری از سبک زندگی غربی است، گفت: نشستن طولانی مدت در کنار سفره غذا هم اثر فیزیکی و هم متافیزیکی بر انسان دارد اما نوع تغذیه توام با عجله امروز و به صورت سرپایی با غذاهای فوری و آماده، لذت غذا خوردن توام با آرامش در کنار خانواده را برای بسیاری از افراد امروز جامعه گرفته است.

وی ادامه داد: سبک زندگی اسلامی بر اساس سیره اهل بیت(ع) سلامت جسم و روح را همراه با سعادت، خوشبختی و آرامش برای انسان به ارمغان می آورد./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات