۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۱۲۷۴۳
سرپرست حجاج ايراني:

شرايط لازم براي برگزاري حجي آرام و مطلوب فراهم شده است

حجت الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر با اشاره به فضاسازي هاي صورت گرفته براي ناامن نشان دادن حج براي زائران ايراني، از فراهم شدن شرايط لازم براي امنيت حجاج ايراني در اين مراسم و پافشاري مسؤولان حج عربستان بر پايبندي به تعهداتشان خبر داد.
قاضی عسکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسكر در گردهمايي روحانيون، معين و معينه هاي كاروان هاي حج تمتع در مجتمع فرهنگي ياوران مهدي، فعاليت هاي انجام گرفته براي حضور زائران ايراني در مراسم حج امسال را مثبت ارزيابي كرد.

وي با اشاره به فضاسازي هاي صورت گرفته براي جلوگيري از حضور ايرانيان در مراسم حج، برپايي حج زائران ايراني را تصميم مسؤولان نظام عنوان كرد و از تكميل ظرفيت كاروان ها و نام نويسي تعداد بسياري از هم وطنان به عنوان رزرو براي حضور در اين مراسم خبر داد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در امور حج و زيارت با بيان اينكه منشا بخشي ازحركت هاي صورت گرفته ضد حج در خارج از كشور است، راه اندازي كمپين «نرفتن به حج» در فضاي مجازي كه با حرف هاي دروغ و تكراري به دنبال تشويش اذهان عمومي هستند را نمونه اي از اين اقدام ها نام برد.

وي تصريح كرد: به لطف و اراده پروردگار هماهنگي هاي خوبي بين سازمان حج و زيارت جمهوري اسلامي ايران و حج عربستان صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر با اشاره به آخرين ديدار رييس سازمان حج و زيارت كشورمان و مسؤولان حج عربستان، يادآور شد: در اين ديدار بار ديگر بر پايبندي طرف سعودي به قراردادهاي صورت گرفته مهر تأييد خورد و طرف مقابل وعده داد به آنچه تعهد كرده ؛ عمل كند.

وي با بيان اينكه وزير حج عربستان از تمهيداتي براي برپايي حجي آسان و در سلامت كامل براي زائران ايراني سخن گفته است، اظهار داشت: درحاليكه برخي مطرح مي كنند باتوجه به تغيير برخي مسؤولان عربستان؛ پس قراردادهاي قبلي بي اثر است؛ اما در مذاكرات جديد صورت گرفته صريحا طرف سعودي اعلام كرده است كه تغيير مسؤولان تاثيري در ناديده گرفتن توافق قبلي ندارد.

سرپرست حجاج ايراني در ادامه بر همكاري و همياري در راستاي برگزاري حجي مطلوب تأكيد كرد و گفت: برگزاري مطلوب حج امسال شرايط بررسي راه اندازي مجدد سفر معنوي عمره را هم فراهم مي كند.
نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با بيان اينكه ان شاالله امسال حج خوبي را برگزار خواهيم كرد به تبيين و شرح وظايف روحانيان، معين و معينه هاي كاروان هاي حج پرداخت و بر دوري از اقدامات سليقه اي، اهتمام به كار شوراي فرهنگي و مشخص شدن تركيب كاروان ها تأكيد كرد.

وي تشكل ايجاد شده در كاروان هاي زائران ايراني را امري مناسب براي پيشبرد اهداف بعثه ارزيابي كرد و گفت: زائران آماده هستند و روحانيان كاروان ها بايد به خوبي آنها را مديريت كنند، شرط اين مديريت هم تشكيل جلسات شوراي فرهنگي، اهتمام به ياوران حجاج و هماهنگي با بعثه و سازمان است.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر بر انجام فعاليت ها به صورت جمعي و پرهيز از تك روي تأكيد كرد و افزود: روحانيان كاروان ها به ايجاد فضاهاي معنوي و پر كردن وقت زائران توجه ويژه داشته باشند و تا مي توانند برنامه هاي فرهنگي را با استفاده از فرصت هاي به وجود آمده توسعه دهند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با پيش بيني برخي دروغ پردازي ها در هنگام حضور زائران و برگزاري مراسم حج، از روحانيان، معين و معينه هاي كاروان هاي حج خواست كه مراقب باشند با انعكاس اخبار دروغ و نادرست در زايران و بستگان آنان اضطراب ايجاد نشود.

وي شايعات برخي رسانه ها درباره مچ بندهاي الكترونيكي را تأسف بار خواند و گفت: اين مچ بندها توسط شركت هاي ايراني ساخته شده و هيچ گونه اطلاعات محرمانه و موقعيت ياب الكترونيكي در آن وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمين قاضي عسكر در بخش ديگري از سخنان خود توزيع محصولات فرهنگي به ويژه كتاب هاي مرتبط با موضوع حج را براي آگاهي بيشتر روحانيان كاروان ها قبل از سفر دانست و گفت: بسياري از مباحث فرهنگي كاروان ها را مي توان از كانال هاي شبكه هاي اجتماعي و راه اندازي سايت به اطلاع زوار و خانواده هايشان رساند.

وي گفت: روحانيان كاروان ها به شرح آداب سفر، اسرار و معارف حج، بيان مسائل تاريخي مكه و مدينه و تاريخ انبياي گذشته و تبيين آيات قرآني حج براي زائران اهتمام بيشتري داشته باشند و مديريت فرهنگي حج را به عهده بگيرند تا زائر با آرامش خاطر اعمال خود را انجام دهد./۹۲۰/۲۰۲/ی

ارسال نظرات