۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۵۱۲۷۳۹
حجت الاسلام علوی تهرانی:

حفظ دین و سلامت آن مهمترین دغدغه ائمه اطهار است

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه دغدغه ائمه اطهار(ع) دو امر حفظ دین و سلامت آن است، گفت: اینکه صرفا در جلسات مذهبی شرکت کنیم نشان از سالم بودن دین ما نیست.
علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر علوی تهرانی، استاد حوزه علمیه امروز به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در مسجد امیر(ع) به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از علل دین گریزی شیطان است که به صورت همه جانبه به انسان حمله می کند.

وی با اشاره به آیه 16 سوره اعراف اظهار کرد: شیطان در قرآن قسم خورده که از چهار طرف به انسان حمله می‌کند و نتیجه آن را هم پیروزی خود می‌داند.

حجت الاسلام علوی تهرانی افزود: اگر ائمه معصومین(ع) نباشند کسی به بطن قرآن پی نبرده و مهجور می‌شود ازجمله اینکه در سقیفه امام معصوم(ع) را کنار گذاشته و امثال ابوهریره به تفسیر قرآن پرداختند.

استاد حوزه علمیه افزود: قرآن مقدس و وحی است؛ اما بدون امامت مفهوم نبوده و قرائت های مختلف از آن پیدا می‌شود، وقتی شیطان می گوید به بندگان خدا از جلو حمله می‌کنم کسی مفهوم حقیقی آن را نمیفهمد؛ اما حضرت باقر(ع) می‌فرمایند حمله از جلو یعنی آخرت را در نظر شما آسان می‌کند که با امید واهی مشغول گناه شوید.

وی ادامه داد: شیطان انسان را با حرص و بخل نسبت به جمع آوری مال سرگرم، با زینت گمراه و با جلوه دادن به شبهات دین را در نظر افراد فاسد می‌کند، بلایی بر سر انسان می آورد که نتوانند اصل دین را تبلیغ کرده و عرفان های کاذب را تبلیغ کنند.

حجت الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه مهمترین دغدغه رهبران آسمانی ما دو امر حفظ دین و سلامت در دین است، اظهار کرد: اینکه صرفا در جلسات مذهبی شرکت کنید نشان از سالم بودن دین شما نیست.

وی گفت: امیرمومنان امام علی(ع) می‌فرمایند «هرگاه به شما بلایی رسید مال را فدای جان کنید اما اگر مشکل سخت‌تری رسید جان خود را فدای دین کنید»؛ اما متاسفانه ما غالبا این کار را نمی‌کنیم دین را کنار می گذاریم و زن و بچه را حفظ می‌کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: بدانید غارت شده کسی است که دین او از دست رفته است، شیطان قسم خورده دین سالم انسان ها را از بین ببرد و ما برای اینکه بدانیم دینمان سالم است یا نه باید آن را به علمای ربانی عرضه کنیم که از ائمه معصومین(ع) روایت نقل می کنند./807/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات