۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۵۱۲۷۱۴
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

مبارزه با استکبار در سراسر زندگی امام صادق موج می زد

آیت الله سلیمانی گفت: در سراسر زندگی امام صادق(ع) مبارزه با طاغوت و استکبار موج می زد و ایشان الگوی برجسته مقابله با جنگ نرم دشمنان در ابعاد فکری و فرهنگی هستند.
مراسم شهادت امام صادق مراسم شهادت امام صادق مراسم شهادت امام صادق سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان امروز در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امام صادق(ع) در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) بابل با اشاره به جایگاه امام صادق(ع) و تلاش های آن حضرت برای تثبیت جایگاه و قدرت علمی تشیع، گفت: از تلاش های مهم امام صادق(ع) تربیت شاگردان برجسته و راه اندازی حوزه علمیه قدرتمند برای مرجعیت علمی و فقهی در آن دوران بود.

وی افزود: دوران شکوفایی معارف اهل بیت(ع) در دوران سی و چهار ساله امامت امام صادق(ع) اتفاق افتاد که مبارزه عقیدتی و روشنگری علمی در برابر مکاتب فکری منحرف از تلاش های آن امام بزرگوار بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری به برخی از گروهک های فکری منحرف و نوع مبارزه امام صادق(ع) با آن ها اشاره کرد و اظهار داشت: جبریون، معتزله، صوفی گری و تفکر الحادی با رسوبات فکری خود در صدد انحراف در جامعه اسلامی آن روز به دلیل فقدان یک پایگاه مهم و قدرتمند فکری بودند که با احداث حوزه علمیه بزرگ امام صادق(ع) آثار و خدمات ارزشمندی برای جهان اسلام در آن عصر پدید آمد.

وی ادامه داد: تفکر جبریون از سوی بنی امیه برای توجیه اقدامات خود و باور پذیر کردن آن ها انجام دادند که حتی واقعه ای مانند عاشورا را خواست الهی بیان کردند اما در این بین حوزه علمیه امام صادق(ع) بر اساس آیات و روایات سعی در رسوا کردن این تفکر منحرف کرد.

آیت الله سلیمانی با اشاره به حضور تعداد زیادی از بزرگان اهل سنت در حوزه علمیه امام صادق(ع)، تاکید کرد: شکل گیری تفکر انحرافی و گروهک های از این دست در سایه جهل جامعه بوجود می آید که امام صادق(ع) با روشنگری و بصیرت افزایی در کنار افزایش توان علمی جامعه با این افکار منحرف مبارزه کرد.

وی تاکید کرد: عرفان های نوظهور در دوران امام صادق(ع) مانند تفکر صوفی گری از مکاتب و جریان های فکری بود که در مقابل اسلام ناب قد علم کرد و امام صادق(ع) با معرفی عرفان حقیقی خط بطلانی بر این عرفان های کاذب کشید.

امام جمعه زاهدان با بیان این مطلب که امام صادق(ع) الگوی برجسته مبارزه با طاغوت است، گفت: در سراسر زندگی امام صادق(ع) مبارزه با طاغوت و استکبار موج می زد و ایشان الگوی برجسته مقابله با جنگ نرم دشمنان هستند زیرا در کنار کار عقیدتی به کار فرهنگی و تقویت جامعه شیعی و اسلامی می پرداخت.

وی حوزه علمیه و مرجعیت در جهان تشیع را عامل پیش برنده و حافظ کیان امت اسلامی خواند و تصریح کرد: فرمان جهاد مرجعیت عالی شیعه عراق که تربیت شده حوزه علمیه امام صادق(ع) است، موجب بسیج نیروهای مردمی برای آزاد سازی موصل شد و عزت را برای ملت عراق در برابر جبهه تکفیری و استکباری فراهم کرد.

آیت الله سلیمانی مکتب تشیع را مکتبی ظلم ستیز بیان کرد و افزود: روی خوش نشان دادن به استکبارگران مشکل کشور را حل نمی‌کند بلکه با تاسی از امام صادق(ع) باید با طاغوت عصر خود مبارزه کرد و تسلیم فشارهای آن ها نشد.

وی با بیان این مطلب که خلیفه عباسی سه بار امام را از مدینه به سوی بغداد کشاند، اظهار داشت: فشارهای بسیار سخت خلیفه عباسی موجب این نشد که امام صادق(ع) دست از مبارزه بکشد و ما نیز نباید در برابر هجمه ها و فشارهای دشمن تسلیم شویم و از مواضع به حق خود عدول کنیم زیرا هر گام عقب نشینی در برابر دشمن پیشروی او را در پی دارد./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات