۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۱۲۷۱۲
حجت الاسلام مومنی:

قرآن و عترت غنی‌ترین منبع برای سبک زندگی اسلامی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سبک زندگی مسلمانان باید بر اساس آموزه‌های قرآن و سنت استوار باشد، گفت: دین اسلام در همه زمینه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی غنی بوده و مسلمانان نیازی به گدایی راهکار از اغیار ندارند.
مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه، امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت جانگداز رییس مکتب تشیع امام صادق(ع) در امامزاده ابوالحسن(ع) شهرری برگزار شد، گفت: در حیات دنیوی انسان با چالش‌های جدی روبرو می‌شود.

وی افزود: برای اینکه از این آسیب‌ها مصون بماند تنها راه برای نجات از این بن بست‌های زندگی و تنها راه برای ایجاد نشاط واقعی در مسیر الی الله بهره جستن از مواریث پیامبر اکرم(ص) است.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: اگر کسی از این مواریث بهره ببرد در دنیا مبتلا به تحیر نگرانی نمی‌شود بنابراین نشاط و امید حقیقی در گرو اتصال به حضرات معصومین(ع) و بهره بردن از دویادگار پیامبر(ص) است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه قرآن کریم از مواریث پیامبر اکرم(ص) است، ابراز کرد: بنابراین انسان باید انس با قرآن کریم داشته باشد اگر انسان با قرآن مانوس نباشد نشاط در زندگی او بی معنا می‌شود و تنها می‌تواند شادی‌های مقطعی و کاذب را درک کند که به طور قطع آن شادی‌ها همراه با گناه و معصیت خواهد بود.

این خطیب مشهور با اشاره به اینکه از دیگر مواریث پیامبر اکرم(ص) کراماتی است که از ائمه اطهار(ع) برای ما بیان شده است، بیان داشت: کرامات معصومین(ع) برای انسان راهگشا است به شرط آنکه انسان از کلام اهل بیت(ع) به درستی حفاظت کند در این صورت سعادت دنیا و آخرت نصیب او خواهد شد.

وی با استناد به روایتی از امام صادق(ع) گفت: نماز راهکاری برای عبور از همه دغدغه‌های دنیوی است، در روایات معصومین چنین بیان شده که شفاعت ما به کسانی که نماز را سبک می‌شمارند نخواهد رسید؛ نماز نشاط حقیقی را نصیب انسان می‌کند.

حجت الاسلام مومنی سبک عملی ائمه معصومین(ع) از دیگر مواریث دانست و تصریح کرد: سبک زندگی مسلمانان باید براساس موازین اسلامی شکل بگیرد چرا که دین اسلام در همه زمینه‌ها اعم از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی غنی بوده و مسلمانان نیازی به گدایی راهکار از اغیار ندارند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات