۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۵۱۲۷۰۵
امام جمعه میامی:

امام صادق عمر خود را صرف تبیین و تبلیغ فرهنگ تشیع کرد

امام‌جمعه میامی گفت: امام صادق(ع) مؤسس و پایه‌گذار حوزه علمیه در تاریخ اسلام باهدف ترویج فرهنگ اسلام ناب بود که عمر خود را صرف تبیین و تبلیغ فرهنگ تشیع کرد.
امام جمعه میامی

به گزارش خبرگزاری رسا در شاهرود، حجت‌الاسلام قربانعلی صفایی پور در مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد جامع میامی با اشاره به دوران زندگی امام ششم شیعیان، بیان کرد: امام صادق(ع) در دوران ۳۴ سال امامت هم‌زمان با پنج خلیفه اموی و دو خلیفه عباسی همراه بود که در این سی‌وچهار سال تمام همت خود را برای ترویج فرهنگ تشیع با فشار حاکمان آن زمان قرارداد و نقش‌آفرینی کرد.

وی ضمن اشاره به چند نمونه از تلاش‌ها و مجاهدت‌های آن امام همام در بعد علمی و فرهنگی ابراز داشت: امام صادق(ع) اولین مؤسس و پایه‌گذار حوزه علمیه در تاریخ اسلام باهدف ترویج فرهنگ اسلامی بود که آن زمان تاکنون حوزه‌ها مهم‌ترین نقش در احیای فرهنگ اهل‌بیت (ع) و اصول و معارف دینی را بر عهده داشتند و یکی از شاخصه‌های حوزه علمیه توسعه علم و دانش است.

امام‌جمعه میامی در ادامه با اشاره به مناظرات علمی امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: ایشان در مناظره‌های علمی متعدد با پیروان ادیان و مذاهب مختلف زمینه اجرای دموکراسی را فراهم آورد و علمای مختلف بعد از مناظره در محضر ایشان قانع و پذیرای فقه صادق آل محمد می‌شدند.

حجت الاسلام صفایی پور گفت: یکی دیگر از اقدامات امام صادق(ع) درزمینهٔ ترویج فرهنگ اسلامی اعزام نماینده به مناطق مختلف برای ترویج دین مبین اسلام بود و اگر این تبلیغات فرهنگی و مذهبی مبلغان دینی نبود شاید این اسلام باعظمت را نداشتیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی میامی با اشاره به اهمیت تأسیس حوزه علمیه در این شهرستان، تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت‌ها و پشتیبانی مردم این حوزه که با نام آیت الله داودی مزین شده در سالجاری افتتاح و شروع به کار خواهد کرد./977/د۱۰۱/ب۱

ارسال نظرات