۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۱۲۷۰۳
با سخنرانی رییس دستگاه قضا؛

شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی برگزار شد

شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی با سخنرانی رییس قوه قضائیه در قائمشهر برگزار شد.
آیت الله صالحی مازندرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، شانزدهمین سالگرد ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی و یادواره شهدای روحانی شهرستان قائمشهر امروز با سخنرانی رییس قوه قضائیه در این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ابتدای این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع)، آن امام همام را احیاگر مکتب تشیع معرفی کرد و گفت: امروز همه ما دین و این مکتب و آیین ارزشمند را مرهون تلاش های آن حضرت هستیم.

وی با بیان این که امروز رسالت جامعه شیعی در حفظ و حراست از تلاش ها و مجاهدت های ائمه معصومین(ع) بسیار سنگین است، افزود: نباید بگذاریم این مکتب عظیم الهی از سوی دشمنان و بدخواهان خدشه دار شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز مکتب تشیع عالی ترین و به حق ترین مکاتب در جامعه جهانی مورد توجه است، تصریح کرد: شیعه علیرغم همه دشمنی هایی که با او می شود همچنان از یک عزت و جایگاه ارزشمندی در جهان برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که شیعه جایگاه امروز خود را از اهل بیت(ع) دارد، خاطرنشان کرد: شیعه حق است و حق هیچ گاه پایمال نخواهد شد و همواره ماندگار خواهد ماند.

امام جمعه قائمشهر همچنین به رسالت مهم روحانیت به عنوان میراث داران مکتب اهل بیت(ع) به ویژه صادق آل محمد اشاره کرد و گفت: علما و روحانیان در دوران غیبت مهم ترین و تنها پناهگاه عموم مردم بوده و هستند و امروز نیز باید این جایگاه ارزشمند همچنان حفظ بماند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به تلاش های مذبوحانه دشمنان در طول تاریخ برای خدشه دار کردن جایگاه روحانیت اشاره کرد و با بیان این که دشمن همواره علما و روحانیت را سد محکمی در برابر توطئه های خود می داند، افزود: با گذری بر تاریخ در خواهیم یافت که همواره روشنگری و آگاهی بخشی علما از تحقق بسیاری از نقشه های دشمنان جلوگیری کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که نهضت عظیم انقلاب اسلامی نیز به رهبری یک روحانی آغاز شد، خاطرنشان کرد: روشنگری های روحانیت با بصیرت و انقلابی در ادوار مختلف مبارزات انقلاب بستری را برای همراهی مردم و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی فراهم کرد.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که روحانیت ثابت کرده که هیچ گاه پشت اسلام و انقلاب را خالی نخواهد کرد و همواره در صف نخست مقابله کنندگان با دشمنان اسلام و انقلاب حاضر است، تصریح کرد: در هر مقطعی که روحانیت پرچم دار مبارزه و حرکتی ملی بوده شاهد پیروزی های ارزشمندی بودیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که روحانیت هیچ گاه صحنه دفاع از اسلام و انقلاب را ترک نکرده است، افزود: این انقلاب نیز با حضور با صلابت و تعیین کننده علما و روحانیت در صحنه ها و عرصه های مختلف به جایگاه امروز خود دست یافته است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که نقش هدایت بخشی روحانیت در جامعه اسلامی هیچ گاه فراموش نخواهد شد، خاطرنشان کرد: در مقاطع مختلف انقلاب هر گاه انقلاب با یک بحران و مشکلی روبرو شد این روحانیت بود با روشنگری خود از گسترش بحران جلوگیری کرده است.

امام جمعه قائمشهر در ادامه سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله صالحی مازندرانی از ایشان به عنوان یک روحانی مبارز و انقلابی یاد کرد و گفت: این عالم وارسته عمر با برکت خود را در راه اعتلای اسلام و انقلاب صرف کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آیت الله صالحی مازندرانی همواره مدافع حقیقی انقلاب و ولایت فقیه بود، تصریح کرد: فعالیت ها و مبارزات انقلابی آن روحانی وارسته در طول دوران نهضت و خدمات ایشان پس از پیروزی انقلاب بر کسی پوشیده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به وجود چنین شخصیت های بزرگی نیازمند است، خاطرنشان کرد: بصیرت، ولایت مداری، روحیه انقلابی گری، ساده زیستی و مردم داری از جمله ویژگی های بارز و شاخص آیت الله صالحی مازندرانی(ره) بود.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که نظام اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری به روحیه انقلابی و جهادی نیاز دارد، تصریح کرد: کشور در شرایط فعلی برای رشد و تعالی در بخش های مختلف به مدیرانی انقلابی، متعهد و متخصص نیازمند است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، مراسم سالگرد شهادت جان سوز امام صادق (ع) به همراه دسته روی از حسینیه عاشقان و مدیحه سرایی در مصلای این شهرستان برگزار شد.

براسای این گزارش، این مراسم که به همت ستاد برگزاری نماز جمعه این شهرستان برگزار شد میزبان آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضائیه بود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات