۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۱۲۶۹۸
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

امام صادق احياگر اسلام ناب محمدي است

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان، با اشاره به اينكه امام صادق(ع) شيخ الائمه بوده و به لحاظ سن از امامان ديگر بزرگتر و كهن سال‌تراست، گفت: امام صادق(ع) احياگر اسلام ناب محمدي است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني، رییس اداره تبلیغات اسلامی کاشان، ظهر امروز در مراسم عزاداري امام جعفر صادق(ع) هيأت حسيني بالابازار كاشان گفت: برگزاري اينگونه مراسم‌ها زنده نگاه داشتن ياد و نام ائمه اطهار(ع) است و درواقع يكي از فلسفه‌هاي مجالس عزا و شادي اهل بيت (ع) هم زنده نگاه داشتن ياد و نام اين بزرگواران است.

وي حضور جوانان در مجالس اهل بيت(ع) را مهم ارزیابی كرد و با تأكيد بر آشنايي جوانان با زندگي و سيره اهل بيت و ائمه اطهار(ع) گفت: آشنايي با سيره و زندگي اهل بيت و ائمه اطهار(ع) سبب خواهد شد تا آن بزرگواران را اسوه و الگوي زندگي خود قرار دهیم و به این طریق مشكلات و معضلات و آسيبهاي اجتماعي به شدت كاهش یابد.

حجت الاسلام حسيني، افزود: اكثر مشكلات، معضلات و انحرافات موجود در جامعه و خانواده ها به علت دوري از اهل بيت عصمت و طهارت است؛ چرا كه دور شدن از ائمه اطهار و دنباله روي از سنت هاي غلط و فرهنگ غرب و مد و مدگرايي، سبب می شود جامعه از مسير مستقيم خارج و منحرف شود و نتواند به سعادت برسد.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان، در ادامه با اشاره به اينكه امام صادق(ع) شيخ الائمه بوده و به لحاظ سن از امامان ديگر بزرگتر و كهن سال‌تر است، گفت: امام صادق(ع) احياگر اسلام ناب محمدي است.

وي با اشاره به اينكه به اشتباه امام صادق(ع) را بنيانگذار تشيع معرفي مي‌كنند، اظهار داشت: امام صادق(ع) بنيانگذار تشييع نبود، بلكه تشيع از زماني كه پيامبر اكرم(ص) به رسالت مبعوث شد پايه گذاري شد و اسلامي كه پيامبراكرم(ص) به بشر معرفي كرد اسلام تشيع بود؛ چرا كه پيامبراكرم(ص) به اميرمومنان(ع) مي فرمايد: «شيعيان تو» و اين فرمايش رسول خدا بيانگر اين است كه از زمان پيامبراكرم شيعه مطرح بوده است.

حجت الاسلام حسيني، ادامه داد: اين تفكر غلطي است كه برخي عنوان مي‌كنند شيعه از زمان امام صادق به وجود آمده است؛ چرا كه شيعه از زمان پيامبراكرم(ص) مطرح شد و از همان ابتدا پيروان پيامبراكرم(ص) و اميرمومنان(ع) به عنوان شيعه مطرح بودند.

وي با بيان اينكه، امام صادق(ع) احياكننده و احياگر مكتب تشيع است، گفت: در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) زمينه هايي به وجود آمد تا اين دو امام بتوانند كار فرهنگي را انجام دهند که در اين راه امام باقر(ع) زمينه انجام فعاليتهاي فرهنگي را فراهم كرد و امام صادق(ع)  نيز از اين فضاي به وجود آمده بهره برداري كرد.

به گفته وي، امام باقر(ع) و امام صادق(ع) از فضاي جنگ بين بنی عباس و بني اميه استفاده كردند و فعاليتهاي فرهنگي خود را آغاز كردند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: امام صادق(ع) دانشگاه اسلامي را بنيانگذاري كرد؛ به گونه ای که در زمان هيچ امامي به غير از امام صادق(ع) چهارهزار شاگرد تربيت نشد.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان، يادآور شد: اگر امروز برخي به دنبال اين هستند كه چرا شيعه در اقليت است، باید گفت به اين دليل است كه مكتب شيعه از ابتدا معرفي نشد و اگر گفته مي‌شود امام صادق(ع) مكتب جعفري را معرفي كرد، براي اين بود كه برای امام صادق(ع) فضا و زمينه انجام فعاليتهاي فرهنگي مهيا شد تا شيعه و فقه جعفري را معرفي كند.

 حجت الاسلام حسيني با اشاره به اينكه، امام صادق(ع) تبيين كننده اسلام ناب بود، گفت: اسلامي را كه بنی عباس و بني اميه معرفي می كردند همان اسلام آمريكايي آل سعود است؛ اما اسلام ناب، اسلامي است كه امام صادق(ع) به مردم معرفي كرد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات