۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۱۲۶۸۹
استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان:

سند۲۰۳۰ با فرهنگ امام صادق سازگاری ندارد

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که سند۲۰۳۰ با فرهنگ امام صادق(ع) سازگاری ندارد، گفت: جامعه زهرآلود غرب به دنبال تضعیف عقاید دینی جوانان ایرانی بوده و می خواهد با تفکرات غربی جوانان را از فرهنگ امام صادق(ع) دور کند.
حجت الاسلام احمد شیخ بهایی استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان حجت الاسلام احمد شیخ بهایی استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام احمد شیخ بهایی، استاد درس خارج کرمان، امروز ظهر در مسجد امام حسین(ع) در ظهر شهادت امام صادق(ع)، گفت: نعمت حیات بهترین نعمتی بوده که خدا به انسان ها داده است.

وی با بیان این که خداوند به انسان بهترین حیات را در بین موجودات روی زمین داده است، اظهار داشت: قدرت تصمیم گیری و تفکر بهترین نعمتی بوده که خدا به انسان ها داده است که باید انسان ها از آن به درستی استفاده کنند.

حجت الاسلام شیخ بهایی اضافه کرد: حهت دادن به تصمیم ها و تفکرات انسان، سبب می شود که افراد مسیر درستی را در دنیا انتخاب کنند تا بتوانند آخرت درستی را برای خود مهیا کنند.

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که حیات الهی انسان را به تصمیم گیری درست راهنمایی می کند، خاطرنشان کرد: یک تصمیم درست در زندگی مساوی با زندگی با شرافت مدارانه در دنیا است.

وی ادامه داد: بندگی کردن در دنیا برای خدا از مهم ترین دلایل خلقت شمرده می شود و کسی که در دنیا از بندگی کردن خدا فاصله بگیرد نمی تواند دنیا و آخرت خوبی را برای خود فراهم کند.

حجت الاسلام شیخ بهایی اظهار داشت: انسان زمانی می تواند بهترین آخرت را برای خود داشته باشد که در دنیا مراقب تمام اعضا و جوارح خود باشد تا شیطان به آن ها دسترسی نداشته باشد.

وی ابراز داشت: یکی از دلایل آمدن پیامبران و اهل بیت به دنیا این است که حیات الهی را به مردم آموزش بدهند تا مردم با آشنا شدن به حیات الهی بتوانند بهترین زندگی را برای خود به رقم بگذارند و از شیطان دور شوند.

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان با بیان این که کسی در راه خدا شهید می شود که حیات الهی را در زندگی خود داشته باشد، خاطرنشان کرد: انسانی در دنیا زنده است که در زندگی خود حیات الهی داشته باشد و بتواند اعضا و جوارح خویش را در راه خدا خرج کند.

وی تصریح کرد: حیات الهی به انسان رزق و روزی می دهد و انسان را در راستای رسیدن به خدا و دور کردن از شیطان کمک می کند.

حجت الاسلام شیخ بهایی با بیان این که امام صادق(ع) تمام عمر خود را در راستای اعتلای دین اسلام صرف کرد، اظهار داشت: اگر امام صادق(ع) احادیث پیامبر را برای مردم بیان نمی کرد، امروزه مردم در جهل بودند و احکام زیادی را نمی دانستند تا بتوانند بندگی خدا را به درستی انجام دهند.

وی با اشاره به این که دشمن به دنیال فاسد کردن مردم است، اضافه کرد: تبلیغات فرهنگ غرب سبب شده تا برخی از مردم در بسیاری از کارهای خود سبک زندگی اسلامی را فراموش کرده و به دنیال الگو گرفتن از غرب باشند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه کرمان خاطرنشان کرد: جامعه زهرآلود غرب به دنبال از بین بردن جوانان ایرانی بوده و قصد دارد با ترویج تفکرات غربی جوانان را از فرهنگ امام صادق(ع) دور کند.

وی با اشاره به این که سند2030 با فرهنگ امام صادق(ع) سازگاری ندارد، اظهار داشت: فرهنگ امام صادق(ع) به مردم یاد داده که چطور زندگی خوبی را در دنیا داشته باشند.

حجت الاسلام شیخ بهایی با بیان این که نسخه زهرآلود دشمن برای جوانان ایرانی، از بین رفتن اسلام است، تصریح کرد: اسلام بهترین فرهنگ برای درست زندگی کردن را به انسان ها داده؛ به همین دلیل اگر کسی در دنیا برای زندگی خود فرهنگی بجز فرهنگ اسلام را انتخاب کند، نمی تواند به سعادت دنیوی و اخروی برسد.

وی با بیان این که مدافعان حرم زندگی الهی را برای خود انتخاب کرده اند، افزود: کسی نباید گمان کند شهدا مرده اند؛ زیرا آن ها نزد خداوند بوده و خدا برای آنها حیات جاویدی را معین کرده است.

وی در پایان گفت: علم بهترین ثروت برای مردم محسوب می شود و مردم بدانند اگر در دنیا به دنبال ثروت باشند، روزی باید از این ثروت خداحافظی کنند؛ زیرا ثروت از بین رفتنی است./9707/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات