۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۱۲۶۸۶
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم تهران:

طلاب زوایای مختلف شخصیت امام صادق را برای مردم بازگو کنند

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران گفت: طلاب باید زوایای مختلف شخصیتی امام صادق(ع) را در جامعه نشر دهند و از نحوه معاشرت و برخورد امام با مردم سخن بگویند.
آیت الله مجد

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مجد، مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه امام صادق(ع) رئیس مذهب تشیع است، گفت: حضرت در عصر خود تحولات علمی و فرهنگی را به اوج رساندد.

حجت الاسلام والمسلمین مجد در ادامه اظهار داشت: در برهه‌ای از زمان که دو قبیله بنی امیه و بنی عباس با هم تلاقی پیدا کردند امام محمد باقر(ع) فرصتی برای احیای مذهب شیعه پیدا می‌کنند در این دوره ایشان کلاس تشکیل داده و به تبلیغ مذهب شیعه می‌پردازند.

 وی افزود: پس از آن امام صادق(ع) این امر را توسعه داده و کلاسهای‌ بزرگ علم آموزی را تاسیس می‌کنند و در مناظرات متعدد شبهات فرقه‌ای و مذهبی را پاسخ می‌دهند.

مسؤول مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران با بیان اینکه فعالیتها و تلاشهای امام صادق(ع) موجی از تحقیق و تفحص در زمینه شناخت مذهب تشیع در جامعه ایجاد کرد، گفت: امروز بیشترین روایاتی که در موضوع احکام موجود است از حضرات امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) است؛ به همین دلیل درباره حضرت امام صادق(ع) می‌گویند ایشان رهبر شیعیان است در صورتی که همه ائمه اطهار(ع) رهبر شیعیان بودند؛ اما از آنجایی که ایشان در بازبینی و تحقیق بر مسائل تشیع تاملی ایجاد کردند به همین علت به ایشان عنوان رهبر تشیع را نسبت دادند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد با تاکید بر اینکه طلاب حوزه‌های علمیه شاگردان امام صادق(ع) هستند، گفت: دروس و کلاسهای حوزوی در تداوم مکتب امام صادق(ع) قرار دارد؛ بنابراین طلاب وظیفه دارند در روایاتی که از ایشان نقل شده تعمق کرده و آنها را برای مردم بازگو کنند.

وی با بیان اینکه همه ائمه معصومین(ع) نور واحد هستند، تصریح کرد: بر خلاف سایر امامان معصوم که هیچ گاه فرصت آموزش مردم را به صورت کامل و جامع پیدا نکردند امام باقر(ع) و امام صادق(ع) این فرصت را یافتند که اسلام حقیقی و مذهب تشیع را به مردم معرفی کنند.

مسؤول مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) تهران در پایان خاطرنشان کرد: امروز طلاب باید زوایای مختلف شخصیتی امام صادق(ع) را در جامعه نشر دهند و از نحوه معاشرت و برخورد آن امام همام با مردم سخن بگویند./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات