۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۱۲۶۷۹
معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین:

امام صادق چشمه علم و معدن حکمت و یقین است

معاون مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با اشاره به منزلت و مقام امام صادق(ع)، گفت: امام ششم شیعیان چشمه علم و معدن حکمت و یقین است و در دوران زندگی پربرکت خود از پرهیزکارترین و عالم‌ترین شخصیت‌های برجسته بود.
حجت الاسلام فرشید نوروزلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام فرشید نوروزلو، معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین ظهر امروز در مسجد مسلم بن عقیل قزوین با تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با اشاره به منزلت و مقام آن امام گفت: امام ششم چشمه علم و معدن حکمت و یقین است و آن حضرت در دوران زندگی پربرکت خود از پرهیزکارترین و عالم‌ترین شخصیت‌های برجسته بود.

وی در ادامه با اشاره به عظمت علمی آن حضرت افزود: امام صادق(ع) در میان برادران خود جانشین پدر و وصی او بود و پس از او زمام امر امامت را بر عهده گرفت، آن امام در فضل و دانش سرآمد تمام برادران خود بود و در میان شیعه و سنی به لحاظ موقعیت علمی دارای منزلت والایی است.

حجت الاسلام نوروزلو در ادامه با اشاره به گفتارهایی توصیه گونه از امام ششم خطاب به یکی از یاران، اظهار کرد: امام ششم در کلامی خطاب به حمران که از یاران او بود این چنین فرمودند: ای حمران! به زیردستانت بنگر نه به بالادستان که همانا اگر چنین بودی می‌توانی به تقدیرت قانع باشی و صلاحیت پیدا کنی که پروردگارت روزی زیادتر به تو ارزانی دارد و بدان که عمل اندک اما از روی یقین در پیشگاه خداوند بهتر از دوری از کارهایی است که خدا حرام کرده است.

وی در ادامه با اشاره به مکارم اخلاقی امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: آن حضرت از عابدان بزرگ و زاهدان حقیقی و از کسانی بود که قلبش مملو از ترس خداوند بود، با آنکه بسیار سخن می‌گفت اما خوش مشرب و خوش رو بود و وجودش برای مردم و کسانی که با آن حضرت معاشرت داشتند، برکتی فراوانی داشت.
معاون پژوهش مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین در ادامه با اشاره به علوم نقل شده از آن حضرت، اضافه کرد: مردم به اندازه ای از آن حضرت علوم مختلف را نقل کرده اند که پس از چهارده قرن نام آن حضرت در هر شهر و دیار ورد زبان ها شده است، آن حضرت برای تدریس به عموم مردم بر کرسی درس می‌نشست و مردم از دور و نزدیک به حضور او آمده و از حلال و حرام و امور دیگر سوال می‌کردند.

حجت الاسلام نوروزلو در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: آن حضرت به نقل از رسول خدا(ص) می‌فرماید وقتی نعمتی از نعمت‌های الهی به شما رسید بگویید الحمدلله و چون رزق بر شما تنگ شود به استغفرالله اعانت جویید و چون مشکلی پیش آید یا حزن و اندوهی روی نماید، به لا حول و لا قوة الا بالله آن را دفع کنید.

وی در پایان گفت: شخصی به امام صادق(ع) گفت کار خود را بر چه چیزی استوار کرده‌ای؟ امام فرمود بر چهار چیز؛ اینکه دانستم عمل مرا کسی جز من انجام نمی‌دهد پس در عمل کوشیدم، دانستم خدا بر کارهایم آگاه است پس حیا کردم، دانستم روزی مرا جز من نمی‌خورد پس آرامش یافتم و دانستم آخر کار مرگ است پس کسب آمادگی کردم./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات