۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۱۲۶۷۰
همزمان با بیست و پنجم شوال؛

اهالی استان مرکزی در غم شهادت امام جعفر صادق به سوگ نشستند

استان مرکزی روز پنجشنبه در سالگرد شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت و طلایه دار مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق (ع) غرق در اندوه و ماتم شد.
سالروز شهادت امام صادق(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا د استان مرکزی، امروز در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت و طلایه دار مذهب تشیع حضرت امام جعفر صادق (ع)، استان مرکزی همزمان با سراسر کشور غرق در اندوه و ماتم شد.

مردم عزادار استان مرکزی در این روز با حضور در بقاع متبرکه و برپایی مراسم عزاداری و قرائت دعای کمیل در شهادت ششمین پیشوای دینی خود به سوگ نشستند.

اقشار مختلف مردم در نقاط شهری و روستایی استان مرکزی در سالروز شهادت امام صادق (ع) با به راه انداختن دسته های عزاداری و کاروان های غم و سیاه کردن سر در اماکن عمومی، مساجد، خانه ها و مغازه ها ارادت قلبی خود را به خاندان عصمت و طهارت نشان دادند.

به همین مناسبت مردم اراک شب گذشته و روز پنجشنبه با حضور در مساجد، حسینه ها و تکایا در سوگ پیشرو  مذهب تشیع به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

از ساعات اولیه امروز اقشار مختلف مردم شهر اراک با برنامه ریزی های از قبل تعیین شده در میدان اصلی شهر(میدان شهدا) تجمع کرده و با تشکیل دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به سمت امامزاده آمنه خاتون به راه افتادند.

عده ای از مردم خداجو و ولایتمدار شهر اراک نیز با توزیع نذورات از عزاداران امام صادق(ع) پذیرایی کرده و ارادت خود به اهل بیت( ع ) را ابراز کردند.

روحانیان و طلاب حوزه های علمیه شهر اراک نیز با پیوستن به عزداران امام صادق (ع) در سوگ امام، مقتدا و استاد خود اشک ماتم ریختند.

عده ای دیگر از مردم موحد شهرستان اراک شب گذشته با برپایی آیین تعزیه خوانی شهادت امام جعفر صادق (ع)، عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) به منصه ظهور رساندند.

مردم مومن شهرستان خمین نیز از ساعات اولیه امروز با حضور در بیت تاریخی امام راحل به عزاداری برای طلایه دار مذهب مقدس تشیع پرداختند.

آیین عزاداری و به راه انداختن کاروان غم امام جعفر صادق(ع) در شهرستان های ساوه، زرندیه، آشتیان، کمیجان، فراهان، شازند، محلات، تفرش، دلیجان و خنداب نیز برگزار شد.

شایان ذکر است، امام صادق(ع) در 17 ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و در 25 شوال 148 هجری در سن 65 سالگی به دست منصور دوانیقی خلیفه عباسی مسموم شده و به شهادت رسید./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات