۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۱۲۶۵۴
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

مقابله با هجمه های رسانه ای غرب نیازمند اختصاص بودجه های فرهنگی است

آیت الله عاملی گفت: متاسفانه در حوزه فرهنگی بودجه مناسبی در سطح کشور اختصاص نمی‌یابد و این در حالی است که برای مقابله با هجمه های فرهنگی و رسانه ای دشمن باید بودجه فرهنگی در کشور افزایش یابد.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، پیش از ظهر امروز در همایش علمداران در سالن ولایت اردبیل، خاطرنشان کرد: امروز جنگ نابرابری در حوزه رسانه و تبلیغات شروع شده و هجمه‌های رسانه‌ای سنگینی علیه دین مبین اسلام وجود دارد که اگر یک مکتب و یک ملت بخواهد از آرمان‌ها و ارزش‌های خود دفاع کند باید سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه فرهنگ و تبلیغات انجام دهد.

وی افزود: در برهه زمانی کنونی تبلیغات حرف نخست را برای جوسازی و وانمود کردن مسائل غیرواقع در سطح جهان می‌زند و قدرت‌ها و کشورهای برتر دنیا بودجه کلانی را برای تبلیغات خرج کرده و می‌خواهند با این تبلیغات ارزش‌ها را بی‌ارزش و انسان‌ها را از اسلام دور کرده و با فرهنگ مبتذل غرب آشنا کنند.

آیت الله عاملی تصریح کرد: دشمنان با تبلیغات و از طریق امپراتوری رسانه‌ای خود سعی دارند که مردم را از اسلام گمراه کنند و از این رو با تبلیغات گسترده و یا ساخت فیلم ها و سریال های مختلف ارزش های غنی انسانی و اسلامی را زیرسوال می برند.

امام جمعه اردبیل بیان داشت:‌ متاسفانه در حوزه فرهنگی بودجه مناسبی در سطح کشور اختصاص نمی‌یابد و مسؤولی که مدیریت حوزه فرهنگ را بر عهده دارد باید به استفاده از ابزار تبلیغات و رسانه باور داشته باشد تا بتوانیم در برابر هجمه و سیاه‌نمایی دشمنان علیه کشور ایستادگی کرده و با تبلیغات مناسب سیاست و فرهنگ و مهم‌تر از همه اقتصاد کشور را بهبود بخشیم.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: امام حسین(ع)، کربلا و نهضت عاشورا بهترین الگوها برای تمامی ادیان در دنیا هستند و بعضی از ادیان با هزینه‌کرد اعتبارات گزاف نمی‌توانند تعدادی از مردم را دور خود جمع کنند ولی هر سال در ماه محرم میلیون‌ها نفر به خاطر اباعبدالله‌الحسین(ع) جمع شده و عزاداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: چیزی که در عزاداری‌های ماه محرم حائز اهمیت است سخنرانی علما قبل از عزاداری و آگاهی‌بخشی در مورد احکام و امور دینی و قرائت قرآن است که خوشبختانه با فعالیت‌های انجام شده سال گذشته در 100 مسجد استان اردبیل قبل از عزاداری سخنرانی عالم انجام شده است.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: از هیات‌ امنای مساجد استان اردبیل انتظار داریم به این موضوع توجه کرده و سخنرانی علما پای منبر قبل از عزاداری را در ماه محرم در مساجد انجام دهند.

علی حسن زاده، دبیر قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا(س) نیز در ادامه این همایش، گفت: بنا بر توصیه‌های نماینده ولی فقیه در استان که تاکید بر احیای دو سنت کمرنگ‌شده در مراسم شامل سخنرانی روحانیت و قرائت قرآن بوده قرارگاه فرهنگی حضرت زهرا(س) به این موضوع ورود کرد و از سال گذشته با هیات امنای مساجد استان وارد مذاکره شدیم.

وی افزود: خوشبختانه بحث سخنرانی روحانیان قبل از عزاداری و قرائت قرآن در مساجد توسط خامان حسینی و هیات‌های مذهبی مورد توجه قرار گرفت و سال گذشته بیش از 100 مسجد این برنامه را اجرا کردند./937/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات