۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۱۲۶۵۳

دهن کجی رییس اوقاف جعفریه به علمای بحرین

رییس اوقاف جعفریه بحرین که کاملا به آل خلیفه وابسته است، تصویب قانون یکپارچه انتخابات را سیلی محکمی بر صورت مخالفان توصیف کرد.
شیخ محسن العصفور رییس اوقاف جعفریه بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ محسن العصفور رییس اوقاف جعفریه بحرین از تصویب قانون یکپارچه خانواده در پارلمان و تأیید آن از سوی پادشاه این کشور استقبال کرد.

وی گفت: موفقیت این پروژه سبب از بین رفتن فرصت برای دشمنان اسلام می شود و سیلی محکمی بر صورت کسانی است که وحدت و همبستگی بین فرزندان یک جامعه را هدف قرار داده اند.

این روحانی درباری همچنین قانون یکپارچه خانواده را عامل انسجام و همبستگی اجتماعی در بحرین عنوان کرد.

العصفور افزود: این قانون به معنای دستاوردی مهم به دستاوردهای اصلاح طلبانه پادشاه بحرین از زمان رسیدن به قدرت افزوده می شود. 

وی خاطرنشان ساخت: تصویب قانون بر اساس توافق میان علمای شیعه و سنی و توجه به ویژگی های مذهبی سبب آرامش و ایجاد فضای مثبتی شده که نتایج آن به سرعت در دادگاه ها نمایان خواهد شد. 

رییس اوقاف جعفریه بحرین همچنین تأکید کرد که قانون پس از تعدیل از سوی کمیته شرعی متشکل از علمای شیعه و سنی، بدون انحراف و تغییر حکم شرعی بوده و از اجماع آرای فقهی مذهب سنی و شیعه به دور نیست.  

سخنان این روحانی درباری که کاملا در راستای اهداف آل خلیفه گام برمی دارد در حالی صادر می شود که همه علمای شیعه به ویژه علمای ارشد بر غیرشرعی و غیرقانونی بودن آن اتفاق نظر دارند.

علمای این کشور نیز در پیامی ضمن حمایت از مواضع علمای ارشد تأکید کردند که هر که این قانون را انجام دهد خائن به شمار می آید.

بیش از 220 تن دیگر از روحانیان این کشور هم قانون یکپارچه خانواده را سرشار از موارد غیرقانونی توصیف کردند./980/ب902/د

ارسال نظرات