۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۱۲۶۴۷
همزمان با سالروز شهادت امام صادق صورت گرفت؛

تشییع پیکر ۱۵ شهید دفاع مقدس در مازندران/ حضور رییس قوه قضائیه در مراسم تشییع پیکر شهدا

پیکر مطهر ۱۵ شهید تازه تفحض شده در مناطق عملیاتی امروز همزمان با سالروز شهادت رییس مذهب شیعه با حضور گسترده مردم در شهرهای مختلف مازندران تشییع و به خاک سپرده شد.
تشییع پیکر شهید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، پیکر مطهر 15 شهید تازه تفحض شده در مناطق عملیاتی امروز همزمان با سالروز شهادت رییس مذهب شیعه با حضور گسترده و بی نظیر مردم در شهرهای مختلف مازندران تشییع و به خاک سپرده شد.

بر اساس این گزارش، آیت الله صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه نیز که به منظور سخنرانی در سالگرد آیت الله صالحی مازندرانی به مازندران سفر کرده است در تشییع پیکر شهدا در ساری شرکت کرد.

مراسم استقبال از شهدای گمنام با حضور اقشار مختلف مردم از میدان شهدای ساری تا امام‌زاده یحیی(ع) این شهرستان برگزار شد و همزمان نیز مراسم دسته روی و عزاداری روز شهادت رییس مذهب تشیع با حضور هیأت های مذهبی در مسیر تشییع پیکر شهدا برگزار شد.

پیکرهای پاک 13 شهید گمنام و دو شهید از استان مازندران که در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسیده بودند، از دوشنبه شب این هفته مهمان مردمان خطه شمال شدند تا با برگزاری آیین های وداع با آنان تجدید بیعت کنند.

براساس این گزارش، پس از تشییع کاروان شهدا با حضور علما، روحانیان، اقشار مختلف مردم، خانواده های شهدا و مسؤولان، پیکر مطهر پنج تن از آنان در بابلسر، چهار شهید در بابل و بندپی بابل، سه شهید در بلده نور، دو شهید در ساری و یک شهید نیز در آمل خاکسپاری شد.

از بین 15 شهید، هویت دو شهید به نام های شهیدان علی اکبر آویش از آمل و کریم بهمنی از بابل در تفحص اخیر شناسایی شد.

گفتنی است، با خاکسپاری این شهدا تعداد شهدای گمنام در استان مازندران به 295 شهید رسید که در 110 نقطه خاکسپاری شده اند.

لازم به ذکر است، مازندران در هشت سال دفاع مقدس ده هزار و 400 شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات