۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۵۱۲۶۴۶
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

امام صادق زبان رساي اسلام بود

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل، گفت: امام صادق(ع) با بيان بليغ و كلام فصيح خود زبان رساي اسلام بود و با سخنان حکيمانه، منطق استوار و علم سرشار مکتب تشیع را ماندگار کرد.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي، امام جمعه آران و بیدگل، صبح امروز در مراسم عزاداري شهادت رييس مذهب تشييع، امام جعفر صادق(ع) كه در آستان مقدس هلال بن علي(ع) اين شهرستان برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) با بيان بليغ و كلام فصيح خود زبان رساي اسلام بود.

وي افزود: امام صادق (ع) با سخنان حکيمانه، منطق استوار و علم سرشار برگزيده روزگار و بنده شايسته پروردگار بود.

حجت الاسلام موسوي ادامه داد: این امام همام تجسم صبر و اخلاص، چشمه جود و سخاوت و کوه حلم و بردباري، نام‌آور فراست و شجاعت و جلوه هيبت و جلالت چهره فروزان اهل بيت، وارث علوم رسالت و از سلاله پيامبران بود.

وی گفت: هرچند تاريخ، پيدايش شيعه را به زمان پيامبر اكرم(ص) نسبت داده؛ اما تلاش‌ها و اقدامات ارزنده امام صادق(ع) در تبيين جايگاه تشيع و روشن كردن منظومه فکري و علمي شيعه در همه علوم به گونه اي برجسته بوده که مذهب تشيع لقب جعفري گرفته است و شيعيان نيز به آن حضرت منتسب مي شوند.

حجت الاسلام موسوی تأكيدكرد: شيعيان و دوستداران آن حضرت و هيئات مذهبي شهر به منظور اداي حق آن پيشواي تابناک و نکوداشت مقام آن حضرت و براي احياي هر چه بيشتر سالگرد شهادت جانگداز آن امام همام بايد اهتمام دوچندان داشته باشند.

به گفته وي، مهمترين وظيفه ما در برهه حساس کنوني صيانت و پاسداشت معارف ديني و الهي رسيده از امام صادق(ع) و جلوگيري از تحريف و دسيسه ورزي نسبت به معارفي است که آن امام بزرگوار همه وجودش را صرف تبيين و معرفي آن كرده است.

حجت الاسلام موسوي با تأكيد بر  اينكه امروز صيانت و حفاظت از ارزش هاي ديني بايد بيش از هر زمان ديگري مورد توجه قرار داشته باشد، گفت: امروز عرصه‌هاي فکري، اعتقادي، رفتاري و مسائل ديني اسلام اصیل نیازمند حفاظت و ترویج است؛ زیرا دشمنان با تقویت فرقه هاي مختلف وهابيت، تاسيس گروهکهاي تروريستي داعش و بوکوحرام با زر و زور آمريکا و دلارهای خاندان آل سعود و تاسيس حوزه هاي علميه در کشورهاي مستعمره خود به ترويج اسلام آمريکايي و شيعه انگليسي مبادرت مي‌كنند.

وي ادامه داد: آنها تلاش مي‌کنند به نام دين و به بهانه مدرنيسم و نظر انديشي، عقايد ديني و احکام شريعت مقدس اسلام را بازيچه اهداف شوم خود قرار داده و عقايد ناب را تحريف كنند.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل، با تأكيد بر هوشياري شيعيان در برابر توطئه هاي دشمنان اسلام، گفت: امروز بر همه شيعيان لازم است تا با حفظ هوشياري کامل و بصيرت و احساس مسؤوليت در برابر توطئه ها و نقشه هاي شوم استكبار جهاني بايستند و با آنها مقابله كنند./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات