۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۵۱۲۶۳۹
امام جمعه شهر شال:

امام صادق آراسته به سجایا و سکنات آسمانی بود

حجت الاسلام موسوی شالی گفت: امام ششم به سجایا و سکنات آسمانی آراسته بود و همواره بر سیره و روش جد بزرگوار و پدران گرامی خود رفتار کرده و قدم جای آنها می‌گذاشت.
حجت‌الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی، امام جمعه شهر شال صبح امروز در حسینیه هیئت رزمندگان اسلام قزوین با تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) با اشاره به شخصیت آن امام بزرگوار گفت: امام ششم شخصیتی بود که به سجایا و ملکات آسمانی آراسته بود و همواره بر سیره و روش جد بزرگوار و پدران گرامی خود رفتار کرده و قدم جای آنها می‌گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به شیوه‌های آداب معاشرت آن حضرت با اصحاب خود افزود: او با اصحاب خود همان طور معاشرت می‌کرد که با اولاد خود رفتار می‌کرد، یاران وفادار خود را همانند خویشاوندان نزدیک خود دوست می‌داشت و با همگان با کمال خوش رویی رفتار می‌کرد.

خطیب نماز جمعه شهر شال با اشاره به خصال و ویژگی‌های اخلاقی امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: صبر و بردباری، متانت و وقار، علم، هوش و حافظه و قدرت بر تسلط غرائز از ویژگی‌های آن حضرت است؛ به گونه ای که امام صادق در شکرگزاری و حق شناسی نسبت به خداوند متعال و انفاق و صدقات مانند جد بزرگوار خود امیرمومنان(ع) بود.

وی در ادامه آن حضرت را شاخصه و الگوی تامی از حلم و بردباری دانست و اظهار کرد: حوادث زندگی سنگ امتحانی است تا مقدار توانایی مرد معین شود، امام ششم دارای صبر و شکیبایی بود و دور و نزدیک در برابر او یکسان بودند و در زندگی سیاسی او با آنکه دوستان و بیگانگان بسیاری به او رنج رساندند اما امام با همه با حلم و بردباری رفتار می کرد.

حجت الاسلام موسوی شالی در ادامه زهد و پارسایی را تعیین کننده میزان ارزش آدمی دانست و تصریح کرد: امام صادق(ع) در مکتب جعفری چنان پرهیزکار بود که مانند جد بزرگوار خود پارسایی می‌کرد، در خانه لباس کرباس و خوراک محدود داشته و در بیرون از منزل لباس نظیف و به اقتضای زمان خود می‌پوشید، در گسترش عدالت از هیچ گونه فداکاری دریغ نداشت و همواره به عبادت خداوند می‌پرداخت.

وی در پایان گفت: امام جعفر صادق(ع) در سن هفتاد و یک سالگی بر اثر مسمومیت به دستور  منصور خلیفه وقت عباسی به شهادت رسید، آخرین کلام آن امام بزرگوار در هنگام احتضار این بود که هرگز شفاعت ما به کسی که نماز را سبک بشمارد نمی‌رسد و این حقیقتی است که پیامبر اکرم(ص) و مولای متقیان هم آن را بیان فرموده و مردم مسلمان را به عظمت نماز و حفظ شعائر دین وصیت کرده اند./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات