۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۱۲۶۳۵
امام جمعه رودبار:

شورای نگهبان پاسدار ارزشهای نظام اسلامی است

حجت الاسلام عباس گروهی با بیان اینکه شورای نگهبان، نگهبان و پاسدار ارزشهای نظام اسلامی است، گفت: فلسفه تشکیل شورای نگبان، نگهبانی و پاسداری از ارزشهای نظام اسلامی است.
حجت الاسلام عباس گروهی

حجت الاسلام عباس گروهی امام جمعه شهر رودبار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: فلسفه تشکیل شورای نگبان همان طور که از اسم آن مشخص است، نگهبانی و پاسداری از ارزشهای نظام اسلامی است.

امام جمعه رودبار خاطر نشان کرد: ما از اول انقلاب شاهد هستیم که شورای نگهبان در تفسیر قانون اساسی و نظارتهایی که در انتخابات داشته، بسیار موفق عمل کرده است؛ به گونه ای اگر این نظارتها و تلاش و کوشش شورای نگهبان در این مسائل نبود قطعا ما شاهد برگزاری حدود ۴۰ انتخابات سالم در کشور نبودیم.

 وی افزود: همانطور که این نهاد مقدس نظارت می کند می توانیم این اطمینان و اعتماد را به مردم بدهیم که مطمئن باشید از رای شما حفاظت می شود و همان رای شما از صندوقها بیرون می آید؛ اما بسیاری از دشمنان داخلی و خارجی تلاش می کنند در این زمینه ایجاد فتنه کنند.

حجت الاسلام گروهی ادامه داد: شورای نگهبان با دقت خود از ایجاد چنین فتنه ای در داخل نظام جلوگیری کرده و اکنون برای دنیا ثابت شده که سالمترین انتخابات در جمهوری اسلامی برگزار می شود که این یکی از ثمرات وجود شورای نگهبان است.

امام جمعه رودبار با بیان اینکه دشمنی دشمنان علیه شورای نگهبان نیست، بلکه علیه اسلام است، تصریح کرد: شورای نگهبان هم مجری قوانین اسلام است و به همین دلیل هم مورد هجمه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در طول تاریخ هر جا صحبت از اسلام بوده، هجمه هایی هم علیه آن به وجود آمده است؛ از این رو می توان گفت اسلام و مسلمان واقعی همیشه مورد هجمه دشمن قرار گرفته اند و با تمام وجود در مقابل دشمن ایستادگی کرده اند.

حجت الاسلام گروهی در پایان خاطر نشان کرد: اگر نظارت شورای نگهبان نبود به طور یقین مردم به عادلانه بودن انتخابات شک می کردند، تصور می کردند که حق آنها ضایع شده است و این مورد برای آنها قابل تحمل نبود.

امام جمعه رودبار اظهار کرد: کار شورای نگهبان به مردم اطمینان می دهد و شبه ای برای آنها پیش نمی آید؛ زیرا مردم اطمینان دارند که شورای نگهبان به بهترین شکل ممکن انجام وظیفه می کند./866/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات