۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱
کد خبر: ۵۱۲۶۲۶
مدیر کل اوقاف مازندران:

گسترش تفکر شیعی در جهان محصول تلاش علمی امام صادق است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که جایگاه شیعه هیچ گاه با تلاش های مذبوحانه دشمن تضعیف نخواهد شد، خاطرنشان کرد: شیعه به عنوان جریان حق هیچ گاه تضعیف نمی شود و همواره در عرصه های مختلف حضور چشمگیر و تعیین کننده ای خواهد داشت.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در آستانه امامزاده عباس(ع) برگزار شد با اشاره به تلاش های علمی ششمین امام شیعیان، آن را عامل بقا و ثبات دین در جامعه دانست.

وی با بیان این که اگر مجاهدت ها و تلاش های علمی آن حضرت نبود امروز از اسلام ناب تنها پوسته ای بی اثر باقی می ماند، افزود: جبهه کفر و نفاق همواره تلاش کردند با تحریف در دین از تأثیرگذاری آن در اجتماع بکاهند.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که جایگاه والای امروز دین مبین اسلام ناشی از خون های پاکی است که در راه حفظ و اعتلای آن بر زمین ریخته شده است، خاطرنشان کرد: عظمت و اقتدار امروز اسلام ناب محصول تلاش ها و از خودگذشتگی های ائمه معصومین(ع) و بزرگان دینی ما است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امروز نیز برای بقای دین باید هزینه پرداخت کنیم، تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در 38 سال گذشته برای بقا و ماندگاری اسلام ناب هزینه های بسیاری پرداخت کرده تا اسلام ناب و حقیقی در جامعه باقی بماند.

وی با اشاره به این که دشمنی ها علیه اسلام ناب امروز نیز به شیوه ای دیگر از سوی جبهه کفر و نفاق دنبال می شود، خاطرنشان کرد: جنگ میان جبهه حق و باطل هیچ گاه پایانی نخواهد داشت و تا نابودی و محو کامل جبهه باطل ادامه خواهد داشت.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که بدخواهان دین و ارزش های اسلامی با شهادت ائمه معصومین(ع) و نوادگان آنها برای محو کامل دین تلاش های بسیاری کردند، گفت: اما با ایستادگی و مقاومت جبهه حق امروز شاهد رشد و گسترش روز افزون اسلام ناب و حقیقی در جهان هستیم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امروز شیعه در سایه تلاش های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان از یک جایگاه و عزت خاصی برخوردار است، تصریح کرد: با وجود این که شیعه در سطح جهان در اقلیت به سر می برد؛ اما جایگاه والایی در میان ملت های جهان دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن با راه انداختن جنگ شیعه و سنی تلاش می کند وحدت امت اسلامی را خدشه دار کند و در راستای تحقق منافع شوم خود در کشورهای اسلامی قدم بردارد، خاطرنشان کرد: ایجاد اختلاف و تفرقه میان شیعه و سنی پروژه ای برای تقویت رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه خاورمیانه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به تلاش دشمن برای خدشه دار کردن چهره اسلام ناب در سطح بین المللی با تشکیل گروه های تروریستی تکفیری در منطقه اشاره کرد و گفت: این گروه های تکفیری تنها با هدف بحرانی کردن فضای کشورهای اسلامی و ایجاد حاشیه امن برای صهیونیست ها از سوی آمریکایی ها به وجود آمد.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که دشمنان از قدرت گرفتن شیعه در جهان بسیار هراسان و عصبانی هستند، افزود: به همین دلیل با ایجاد گروه های تکفیری تروریستی طرح شیعه کشی را در منطقه و دیگر نقاط جهان کلید زدند؛ اما با هوشیاری و مقاومت ملت های مسلمان این طرح دشمن با شکست مواجه شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که علیرغم سرمایه گذاری گسترده غرب برای به آشوب کشیدن خاورمیانه و خدشه دار کردن جایگاه شیعه در سطح بین الملل، اما امروز باز هم شاهد تقویت جایگاه شیعه در جهان هستیم، خاطرنشان کرد: شیعه پیرو قرآن و اهل بیت(ع) است و به همین دلیل هیچ گاه در حاشیه قرار نخواهد گرفت و همواره اقتدار خود را حفظ خواهد کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود مکتب امام صادق(ع) را مکتبی نجاتبخش برای بشریت معرفی کرد و گفت: ششمین امام شیعیان با تلاش های علمی بی نظیر خود به شیعه در جهان عزت و احترامی همیشگی بخشید.

حجت الاسلام حیدری دوره امامت امام صادق(ع) را دوره ای پرالتهات توصیف کرد و با بیان این که آن امام همام در آن مقطع ویژه و بسیار سخت توانست یک جریان علمی ماندگار را خلق و هدایت کند، افزود: امروز همان جریان عظیم عامل نجات بشریت از انحراف و تباهی شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران به استدلال های علمی آن حضرت در مقابله با انحراف های دوران اشاره کرد و با بیان این که ششمین امام شیعیان از وارد شدن بسیاری از خدشه های علمی به دین با دلایل متقن و علمی خود جلوگیری کرد، گفت: آن امام همام با جهاد علمی خود مکتب تشیع را به عنوان قوی ترین مکتب در جهان معرفی کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امام محمد باقر(ع) نیز در یک مقطع حساس و سخت توانست بستری را برای رونق علوم اسلامی فراهم کند، افزود: بسیاری از علومی که تا قبل از این در جامعه آن دوران مجهول بود با بسترسازی پدر بزرگوار امام صادق(ع) فراهم شد.

حجت الاسلام حیدری کادرسازی با تربیت شاگردان مجرب برای آینده را یکی از اقدامات ارزشمند امام جعفرصادق(ع) عنوان کرد و گفت: آن امام همام با پرورش شاگردان توانمندی توانست دین و مبانی اسلامی را نسل به نسل هدایت کند تا امروز بدون هیچ نقصی در اختیار ما قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام صادق(ع) با وجود همه فشارهای آن دوران لحظه ای از تبلیغ عملی دین کوتاه نیامد، افزود: آن حضرت با تبیین صحیح معارف اسلامی در جامعه و جهاد علمی خود، جامعه اسلامی را از هر گونه تحریف و انحراف دور نگاه داشت.

وی در ادامه با بیان این که امروز به حتم شیعه عزت و اقتدار خود را مرهون تلاش های امام صادق(ع) می داند، تصریح کرد: بدون شک رسالت امروز شیعه حفظ و تقویت جایگاهی است که در عرصه های مختلف داریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که جایگاه شیعه هیچ گاه با تلاش های مذبوحانه دشمن تضعیف نخواهد شد، خاطرنشان کرد: شیعه به عنوان جریان حق هیچ گاه تضعیف نمی شود و همواره در عرصه های مختلف حضور چشمگیر و تعیین کننده ای خواهد داشت.

حجت الاسلام حیدری در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت تقویت جایگاه حوزه و روحانیت به عنوان میراث به جای مانده از آن حضرت در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: امروز حوزه های علمیه، علما و روحانیان پیش قراولان دفاع از دین و ارزش های اسلامی در جامعه محسوب می شود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات