۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
کد خبر: ۵۱۲۶۱۹
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم:

امام معصوم محور همه امور عالم است

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری با بیان این که امام از منظر دین محور همه حقائق و امور است، گفت: ائمه معصوم علیهم السلام الگوی ولایت و امامت خود را بر مدار آیات قرآن کریم استخراج و تدوین می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی میر باقری شب گذشته در مجلس عزاداری شهادت امام صادق(ع) که از سوی هیات رزمندگان اسلام قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد از برنامه طولانی مدت قرآن کریم برای سعادت بشری سخن گفت و اظهار داشت: خداوند متعال در جریان رشد و نمو انسان در چرخه آفرینش بشری برای سعادت جاودانه انسان برنامه ای مدون دارد.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم به بررسی ابعاد عقیدتی سنت های الهی در مسیر سعادت بشری پرداخت و اظهار داشت: برنامه ای که خداوند متعال برای تربیت و سعادت بشر به رسول گرامی اسلام اعلان داشته است برنامه ای طولانی مدت و بر پایه های صبر و استقامت استوار شده است.

وی افزود: آیات قرآن کریم نشان دهنده این حقیقت است که خداوند متعال به رسول گرامی اسلام همواره دستور بر صبر داده است؛ بر این اساس باید توجه داشت که امام از منظر قرآن کریم کلمه الله است و بر باطن قرآن کریم آگاه و عالم و سیره او با تکیه بر قرآن کریم حجت امت اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری با اشاره به این که نور امام همواره شکافنده علوم در مسیر تعالی بشر است، ابراز داشت: باید توجه داشت که قرآن کریم برنامه مدون برای سعادت نهایی بشر است؛ بر این اساس روایات ثقلین کلام خدا را بر مدار میزان درک آن  به سه گروه تقسیم کرده اند این در حالی است که عالمان و جاهلان؛ اهل سعه صدر و اوصیاء و انبیاء الهی سه گروه از مخاطبان کلام الهی توصیف شده اند.

استا درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اساساً الگوی معیار نظام اسلامی از منظر امام الگویی از حکومت مستاجل نیست، گفت: باید توجه داشت که تاریخ به ما آموخته است که امام معصوم علیهم اسلام با عجله به دنبال تشکیل حکومت نیست؛ این در حالی است که شرایط و ضوابط حکومت عدل جهانی نشان از آن است که صبر و استقامت برای زمینه سازی احیاء امر الهی الگوی مواجهه معصومین با موضوع تشکیل حکومت بوده است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به این که ائمه معصوم علیهم السلام الگوی ولایت و امامت خود را بر مدار آیات قرآن کریم استخراج و تدوین می کنند، اظهار داشت: در تشکیل حکومت عدل جهانی مستاجل عمل کردن معیار مهدوی نیست؛ بر این اساس باید بر مدار بندگی در کنار امام منتظر امر الهی بود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان این که امام از منظر دین محور همه حقائق و امور است، عنوان داشت: باید توجه داشت که در طول تاریخ همه صف آرایی ها بر شاخص امام و ولایت تعیین کننده شده است.

وی افزود: شمر در جنگ صفین از مدافعان سپاه امام علی(ع) بود این در حالی است که تاریخ از نیت او با محوریت امامی مبین پرده برداشته و حقیقت  او را برای جهانیان به نمایش گذاشته است./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات