۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۵۱۲۶۰۷
امام جمعه بندپی شرقی:

فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده عزت یک ملت است

امام جمعه بندپی شرقی، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده عزت یک ملت است و اگر ملتی لباس رزم و جهاد را از تن خود بیرون کند، باید لباس ذلت را بر تن خود بپوشاند.
شب وداع شهدای گمنام در بندپی شرقی شب وداع شهدای گمنام در بندپی شرقی شب وداع شهدای گمنام در بندپی شرقی شب وداع شهدای گمنام در بندپی شرقی شب وداع شهدای گمنام در بندپی شرقی شب وداع شهدای گمنام در بندپی شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پور رمضان، امام جمعه بندپی شرقی امشب در مراسم وداع با سه شهید گمنام در آستانه سید نظام الدین شهر گلوگاه با اشاره به جایگاه شهدا، گفت: شهدا با از خودگذشتگی و ایثار برای حمایت و حفاظت از اسلام عزیز تمام هستی خود را فدا کردند تا امنیت و آسایش امروز ما را تامین کنند.

وی افزود: شهدا با لبیک به ندای امام راحل بر اساس باورهای دینی خود پا در میدان مبارزه و جهاد گذاشتند و امروز نیز ما وظیفه ادامه راه آن ها را بر عهده داریم.

استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به آیه شریفه قرآن در خصوص زنده بودن شهید، اظهار داشت: شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و باید رفتار و سیره زندگی خود را به گونه ای تنظیم کنیم که در مسیر شهدا و خواست آن ها باشد.

وی ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده عزت یک ملت است و اگر ملتی لباس رزم و جهاد را از تن خود بیرون کند، باید لباس ذلت را بر تن خود بپوشاند.

حجت الاسلام پور رمضان با تسلیت شب شهادت امام صادق(ع)، گفت: شهدا پیروان واقعی راه اهل بیت(ع) و ولایت هستند؛ زیرا با خون خود ولایتمداری را به اثبات رساندند و سند آن را با خون های پاک خود مهر کردند.

وی با تاکید بر خواندن وصیت نامه های شهدا، افزود: دو مطلب که در وصیت نامه شهدا به صورت مشترک مورد تاکید قرار گرفته ، تبعیت کامل از ولایت فقیه و حفظ عفاف جامعه به ویژه از سوی بانوان است.

امام جمعه بندپی شرقی با قدردانی از حضور پرشور مردم در مراسم شب وداع با سه شهید گمنام در این منطقه، خاطرنشان کرد: حضور در گلزار شهدا و معطر شدن فضای کشور به نام و یاد شهدا برای تاکید بر این است که گذر زمان ما را دچار فراموشی و بی تفاوتی نکند.

وی با اشاره به این که باید جامعه پیام شهدا را دریافت کند، ادامه داد: این سه شهید گمنام برای بیدار کردن ما، بی نام و نشان در جای جای مناطق مختلف حضور می یابند تا بر حفظ ارزش های اسلام و انقلاب در جامعه ما تاکید شود.

حجت الاسلام پور رمضان، با اشاره به دستور مقام معظم رهبری برای آتش به اختیار شدن در حوزه فرهنگی، گفت: یکی از حوزه های فرهنگی که می تواند اثرگذار باشد و هنوز کارهای نشده بسیاری در این عرصه وجود دارد، کار در حوزه فرهنگ شهادت و شهدا است.

وی افزود: سبک زندگی شهدا در قالب آثار فرهنگی و هنری برای نسل های جوان جامعه عرضه شود تا تداوم این مسیر نورانی تضمین شود.

امام جمعه بندپی شرقی با اشاره به تقدیم همزمان شهدای مدافع حرم و مدافع وطن در ماههای اخیر، تاکید کرد: در این ایام سه دسته شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع وطن بر دستان مردم ما تشییع شد و این بیانگر آن است که ما در حالی که بالاترین ضریب امنیت و آرامش را در منطقه داریم باز هم شاهد جانفشانی و به شهادت رسیدن جوانان غیور این مرز و بوم هستیم./1313/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات