۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۱۲۶۰۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

جایگاه ارزشمند حوزه های علمیه مرهون جهاد علمی امام صادق است

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امام صادق(ع) با جهاد علمی خود پایه های فکری شیعه را حفظ کرد و از خطر نابودی نجات داد، گفت: امروز حوزه های علمیه جایگاه خود را مرهون تلاش های علمی آن حضرت هستند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امشب در مراسمی که به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در ساری برگزار شد از امام صادق(ع) به عنوان احیاءگر مکتب تشیع یاد کرد و گفت: جهاد علمی آن امام همام سبب عزت و اقتدار شیعه در جهان شده است.

وی دوران امام صادق(ع) را دوران شکوفایی علمی معرفی کرد و با بیان این که این پیشرفت علمی از دوران امام محمد باقر(ع) و در زمان ششمین امام شیعیان به شکوفایی رسید، افزود: جهانی شدن امروز فرهنگ شیعه مرهون تلاش های علمی آن حضرت است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که حکام ظالم وقت با همه توان خود در برابر تلاش های علمی امام صادق(ع) ایستادگی کردند، گفت: اما دشمنی ها و توطئه های بدخواهان اسلام ناب سبب نشد امام صادق(ع) دست از تلاش های علمی خود بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید بر این که تلاش ها و زحمات علمی ششمین امام شیعیان دستاوردهای ارزشمندی برای جامعه شیعی به ارمغان آورد، تصریح کرد: دستاوردهای  ارزشمند امام صادق(ع) امروز جایگاه ویژه ای برای شیعیان در جهان خلق کرده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که همواره دست های پنهانی برای ضربه زدن به تشیع در دنیای اسلام وجود داشته است، خاطرنشان کرد: شیعه همواره در جهان مظلوم بوده و این مظلومیت را از ائمه معصومین(ع) به ارث برده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که بدخواهان و دشمنان شیعه در طول تاریخ برای از بین بردن و تضعیف شیعه تلاش های گسترده ای انجام دادند، تصریح کرد: اما هوشیاری و آینده نگری ائمه اطهار(ع) در طول تاریخ مانع از محو تشیع از سوی حکام ظالم آن دوران شد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که عزت و عظمت شیعه به برکت تلاش ها و از خودگذشتگی های ائمه معصومین(ع) در جهان بیشتر می شود، اظهار داشت: جایگاهی که امروز شیعه در اقصی نقاط جهان دارد در هیچ مقطعی نداشته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، پیروزی انقلاب اسلامی ایران را نوید دیگری برای رشد و گسترش شیعه در جهان عنوان کرد و گفت: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پرچم دار ترویج گفتمان شیعه در جهان محسوب می شود.

ایران اسلامی مدافع حقیقی گفتمان تشیع و اسلام ناب در دنیا است

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علیرغم تلاش های دشمنان برای نابودی شیعه در جهان، امروز مذهب شیعه پیروان بسیاری در جهان دارد، تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به عنوان یک حکومت اسلامی، مدافع حقیقی گفتمان تشیع در جهان محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران جایگاه شیعه در جهان را تقویت کرد و عصبانیت دشمنان با انقلاب اسلامی نیز به همین دلیل است، خاطرنشان کرد: تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در سطح جهان بهترین راه تقویت شیعه در دنیا است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که خدمات و از خودگذشتگی های ائمه اطهار(ع) و نیز مجاهدت علما و فقهای دینی در دوران غیبت در راه اعتلای دین و مذهب هیچ گاه فراموش شدنی نیست، تصریح کرد: در شرایط خفقان دوره های گذشته به هیچ عنوان زمینه برای گسترش اسلام ناب و حقیقی فراهم نبود؛ اما در همان دوره های سخت ائمه معصومین(ع) از مذهب تشیع حراست و پشتیبانی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که در دوران امام صادق(ع) حکام وقت کاملاً مردم را با دین و مکتب اهل بیت(ع) بیگانه کرده بودند، خاطرنشان کرد: ششمین امام شیعیان با آن تلاش های علمی و فقهی خود، آینده شیعه را در دنیای امروز تضمین کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام صادق(ع) در کنار تلاش های علمی خود شاگردان بسیاری برای تضمین آینده شیعه پرورش داد، تصریح کرد: امام صادق(ع) با استفاده از زمينه ها و شرايط فراهم آمده موفق شد، بزرگترين دانشگاه اسلامي که امام محمد باقر(ع) پایه گذاری کرده بود را شکل دهد و در پرتو آن هزاران شاگرد را برای گسترش شیعه در جهان تربیت کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه سخنان خود مقابله با اندیشه های انحرافی آن دوران را یکی از دیگر ویژگی های امام صادق(ع) برشمرد و گفت: دشمنان در آن مقطع برای به حاشیه راندن اسلام ناب و حقیقی تلاش می کردند اندیشه های خطرناک و مسموم انحرافی را در بین مردم رواج دهند.

روحانیان در خط مقدم مقابله با شبهات دینی و اعتقادی هستند

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیز گسترش شبهات دینی و اعتقادی در دستور کار دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی قرار دارد، خاطرنشان کرد: در شرایط امروز جامعه اسلامی، رسالت علما و روحانیت به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ دین بسیار حساس و حائز اهمیت است.

وی با تأکید براین که باید از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت دین و ارزش های اسلامی در جامعه بهره گیریم، تصریح کرد: دشمن حتی لحظه ای نیز برای ضربه زدن به اسلام و شیعه عقب نشینی نمی کند و از همه امکاناتی که دارد برای تحقق اهداف شوم خود استفاده می کند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امام صادق(ع) در احیای احادیث در دوران خود اقدامات شایسته و ارزشمندی انجام داد، گفت: پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام بدخواهان تلاش کردند تا میراث ارزشمند نبی مکرم اسلام را از بین ببرند.

وی با تأکید براین که ششمین امام شیعیان با همه توان خود در برابر عقاید و باورهای انحرافی ایستاد و اسلام ناب و حقیقی حراست کرد، افزود: اگر تلاش های آن حضرت و دیگر ائمه معصومین(ع) نبود امروز خبری از اسلام ناب و شیعه  نبود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امام صادق(ع) با جهاد علمی خود پایه های فکری شیعه را حفظ و از  نابودی آن جلوگیری کرد، اظهار داشت: امروز حوزه های علمیه جایگاه خود را مرهون تلاش های علمی آن حضرت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که امام صادق(ع) و امام باقر(ع) یک انقلاب فرهنگی عظیمی را در جامعه شیعی ایجاد کردند، ادامه داد: امروز همه ما وظیفه داریم سرمایه های گرانقدری که از آن امامان همام به یادگار مانده را حفظ کنیم./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات