۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۵۱۲۵۹۸
امام جمعه تکاب مطرح کرد؛

لزوم تلاش مسؤولان حوزه برای تربیت طلاب تراز انقلاب اسلامی

امام جمعه تکاب گفت: توجه به تزکیه نفس، اهل علم، تواضع و فروتنی، بردبار در برابر سختی ها، بی توجه به مسائل مادی، تأثیرگذاری به جهت مذهبی و فرهنگی و شجاعت حق گویی و دفاع از حق از ویژگی های روحانی و طلبه تراز انقلاب اسلامی و مد نظر رهبری است که حوزه های علمیه باید در این زمینه تلاش کنند.
حجت الاسلام برادری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام عیسی برادری عصر امروز در آیین تجلیل و معارفه مدیر حوزه علمیه رسول اکرم تکاب که با حضور مدیر و معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به جایگاه حوزه‌های علمیه در اسلام، اظهار داشت: حوزه علمیه به عنوان یک پایگاه دینی و برگرفته از مکتب اهل بیت(ع) است که موجب تداوم نشر و تبلیغ احکام الهی و سیره اهل بیت(ع) در جامعه می‌شود و نقش بسیار ارزنده و موثری در حفظ احکام اسلام و قرآن در جامعه دارد.

وی با بیان اینکه تربیت انسان‌های صالح از طریق حوزه‌های علمیه است، افزود: تربیت طلبه‌ای که مورد اعتماد مردم باشد و با رفتار خود نمونه والای یک دانش‌آموخته اسلامی را نشان دهد کار بسی سخت و بزرگ بوده که نیازمند وجود حوزه‌های علمیه است و همه مسلمانان وظیفه دارند که از این حوزه‌های علمیه پشتیبانی کنند.

امام جمعه تکاب با اشاره به اینکه حیات حوزه‌های علمیه وابسته به حمایت‌های مردمی است، ادامه داد: حوزه علمیه تنها متعلق به روحانیان نیست زیرا درآمد آنها از طریق کمک‌های مردمی است تا روحانیان هیچ‌گاه وابسته به دولت نباشند و هر زمان که مسؤولان از مسیر اسلام گمراه شدند، آزادانه حرف خود را زده و از حق دفاع کنند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر استقلال حوزه های علمیه و صراحت کلام روحانیت، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه مستقل و بدون وابستگی نیازمند حمایت مردمی است که مردم، متدینین و خیرین پشتوانه بزرگ حوزه های علمیه، طلاب و روحانیت هستند.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در رابطه با تربیت طلبه تراز انقلاب اسلامی گفت: توجه به تزکیه نفس، اهل علم، تواضع و فروتنی، بردبار در برابر سختی ها، بی توجه به مسائل مادی، تأثیرگذاری به جهت مذهبی و فرهنگی و شجاعت حق گویی و دفاع از حق از ویژگی های روحانی و طلبه تراز انقلاب اسلامی و مد نظر رهبری است که حوزه های علمیه باید در این زمینه تلاش کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروز عده ای از روحانیان سیاست زده شده و با گرایش های مختلف فعالیت دارند درحالیکه روحانیت باید فارغ از مسائل حزبی و جناحی و به عنوان پدر معنوی مردم فعالیت کرده و منشا برکات برای مردم باشند.

وی اظهار داشت: نباید قائل به تأثیرگذاری روحانیت بر اساس موقعیت اجتماعی شان بود بلکه روحانب باتقوا در هر کجا که باشد اثرگذار خواهد بود.

گفتنی است، حوزه علمیه رسول اکرم تکاب در سال 74 به همت آیت الله خسروی آغاز به کار کرده است که حجت الاسلام محمدرضاعبدی از سال ۷۹ تا به امروز به مدت ۱۷ سال به عنوان مدیر این مرکز علوم دینی مشغول خدمت بود.

امروز طی مراسمی از زحمات 17 ساله حجت الاسلام عبدی قدردانی  و حجت‌الاسلام زایری به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه رسول اکرم (ص) معرفی شد./936/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات