۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۵۱۲۵۹۷
امام جمعه موقت کرمان:

بصیرت دادن به مردم از اقدامات مهم امام صادق بود

حجت الاسلام عرب پور گفت: بصیرت دادن به مردم نسبت به امر ولایت و اوضاع مردم در زمان بنی امیه از اقدامات مهم امام صادق(ع) در زمان امامت خود بود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی عرب پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام مهدی عرب پور امام جمعه موقت کرمان امشب در مسجد امام خمینی(ره) در شب شهادت امام صادق(ع)، گفت: امام صادق بیش از هزار نفر شاگرد برای رساندن دین خدا به مردم تربیت کرد.

وی افزود: امامت در تداوم رسالت پیامبر اکرم بوده و امر ولایت یک امری از سوی خدا به مردم است که کسی نمی تواند در این امر دخالتی داشته باشد.

حجت الاسلام عرب پور با بیان این که مردم حقی در تعیین امام در روی زمین ندارند و تعیین امام به خواست خدا مشخص می شود، ابراز داشت: عزت اسلام، اهل بیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: حکومت بنی امیه در زمان امام صادق به یک حکومت ظالم تبدیل شده بود و حتی به مردم اجازه نمی داد که مردم برای شناخت دینشان به سراغ امام بروند.

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به این که بصیرت سبب می شود انسان از جهل دور شود، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که مردم در زمان اهل بیت داشتند این بود که اهل بیت را به عنوان مرجع نمی شناختند یا اجازه دسترسی به آن ها را نداشتند.

وی اظهار داشت: یکی از کارهای سفاح در زمان امام صادق این بود که امام را همیشه تحقیر می کردند، حق صحبت به امام صادق نمی دادند و چهره بدی را از امام به مردم معرفی می کردند.

حجت الاسلام عرب پور با توجه به این که حکومتی که در آن کارش ستم باشد، شانیت به رسمیت شناختن از طرف دیگر کشورها را ندارد، تصریح کرد: امام صادق هیچ وقت در زندگی خود به دنبال رسمیت شناختن حکومت بنی امیه نبود زیرا از این حکومت چیزی جز ظلم و ستم ندیده بودند.

وی ابراز داشت: نماز، روزه، حج، زکات و ولایت پنج بنای امت هستند که مهم ترین آن ها ولایت است و کسی که در زندگی خود روزه یا نماز را به جا بیاورد اما امر ولایت خد را قبول نداشته باشد، نماز و روزه او قبول نیست.

وی در پایان گفت: بصیرت دادن به مردم نسبت به امر ولایت و اوضاع مردم در زمان بنی امیه از کارهای مهم امام صادق(ع) در زمان امامت خود بود./9707/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات