۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۱۲۵۹۱

چند خبر کوتاه از خوزستان

بخشودگی جرائم در راستای تولید و اشتغال،‌ برگزاری آزمون طرح جزء سی ام قرآن کریم در ماهشهر، آغاز مجدد فعالیت فرهنگسرای شهید مدرس دزفول و برگزاری دوره تربیت مربی قرآنی کودک ویژه بانوان ماهشهری چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمود یار علیزاده، مدیر کل تأمین اجتماعی خوزستان، امروز در مراسم گرامیداشت روز تامین اجتماعی با اشاره به اینکه در خوزستان دو میلیون و هشتصد هزار نفر(۵۹درصد) تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، اظهار داشت: در خوزستان پوشش تأمین اجتماعی بیمه ‌شدگان ۶ درصد و مستمری ‌بگیران ۷ درصد کل کشور است و به عبارت دیگر دریافت کنندگان تأمین اجتماعی نسبت به پرداخت‌ کنندگان بیشتر است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خوزستان با بیان اینکه ضریب پشتیبانی برای سازمان ‌های بیمه‌ گر در جهان ۶ در نظر گرفته شده است، افزود: این ضریب در کشورمان ۴۵/۵ و در خوزستان ۶۸/۴ درصد و کمتر از میانگین جهانی است که در استان تنها شهرستان سوسنگرد ضریب پشتیبانی بسیار خوبی را دارد.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه سازمان سازمان تأمین اجتماعی تا پایان سال ۹۵ حدود یک ‌هزار و هشتصد میلیارد تومان مطالبه قطعی از کارگاه های استان دارد، ابراز داشت: ۱۴۴ میلیارد تومان از ادارات دولتی، ۱۷۵ میلیارد تومان از شهرداری و شرکت‌ های تابعه، ۲۰۰ میلیارد تومان از شرکت کارون شوشتر و ۲۵۰ میلیارد تومان از شرکت نیشکر هفت ‌تپه داریم.

برگزاری آزمون طرح جزء سی قرآن کریم در ماهشهر

علی نیسی، مسؤول دبیرخانه طرح حفظ قرآن کریم کانون قرآن و انتظار شرکت عملیات غیرصنعتی اظهار کرد: آزمون سراسری طرح حفظ جزء سی ‌ام قرآن کریم به صورت حضوری برگزار می ‌شود.

وی بیان کرد: آزمون حضوری این طرح قرآنی با حضور محمد علی دنیاری حافظ کل قرآن کریم ساعت ۱۰ یکشنبه ۱ مردادماه برگزار خواهد شد. شرکت‌کنندگان در این طرح با ارسال جمله (حفظ جزء سی ‌ام) به شماره ۰۹۱۶۹۵۴۵۸۴۴ از طریق تلگرام حضور خود را اعلام کنند. همچنین علاقه‌ مندانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده ‌اند تا شنبه اول مردادماه می‌ توانند با ارسال مشخصات خود به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۲۲۳۳۳۳۰۳۳ در این طرح شرکت کنند.

نیسی عنوان کرد: زمان برگزاری آزمون طرح حفظ جزء سی ام قرآن کریم متعاقبا اعلام می ‌شود.

آغاز مجدد فعالیت فرهنگسرای شهید مدرس دزفول

مسلم دیناروند، مسؤول فرهنگی اجتماعی فرهنگسرای شهید مدرس شهرستان دزفول از آغاز مجدد فعالیت این فرهنگسرا خبر داد و گفت: فرهنگسرای مدرس پس از واگذاری به بخش خصوصی فصل جدیدی از فعالیت ‌های فرهنگی خود را در سطح منطقه آغاز کرده است.

وی اظهار کرد: براساس برنامه ریزی جدید، دوره ‌هایی که در گذشته برگزار می‌ شد و برای مردم منطقه مفید بودند، مجدد برگزار می ‌شوند و برنامه‌ های جدید دیگری نیز بر اساس نیازهای جوانان منطقه در بخش ‌های مختلف فرهنگی برنامه‌ ریزی شده است.

دیناروند گفت: با توجه به اینکه کوی مدرس از مناطق حاشیه شهر دزفول است، با رویکرد جدید و هماهنگی با بهزیستی تلاش کردیم همزمان با ارائه آموزش ‌های هنری ویژه بانوان، زمینه ایجاد درآمد و بازار کار را نیز برای آنها فراهم آوریم. دوره‌ های آموزشی این فرهنگسرا در بخش ‌های فرهنگی، هنری و قرآن و معارف دین برگزار می‌ شود.

مسؤول فرهنگی اجتماعی فرهنگسرای شهید مدرس گفت: در حال حاضر فرهنگسرای کوی مدرس دزفول تحت نظارت مهندس کیارسی فعالیت می ‌کند.

آغاز نام­نویسی مهد و پیش دبستانی قرآنی آل طه کارون

جاسم شمیری، مدیر مؤسسه مهد و پیش‌ دبستانی قرآنی آل ‌طه شهرستان کارون گفت: نام نویسی نونهالان ۶- ۴ سال شهرستان کارون و منطقه جنگیه جهت شرکت در مهد و پیش ‌دبستانی قرآنی آل‌ طه از شنبه ۲۴ تیرماه آغاز شده است و تا پایان مردادماه ادامه خواهد یافت.

شمیری عنوان کرد: انتظار می ‌رود که نونهالان ۶-۴ سال پس از یک سال تحصیلی که در دوره ‌های مهد و پیش‌دبستانی قرآنی آل‌ طه شرکت می‌ کنند بتوانند ۲۵ سوره از قرآن کریم به همراه آیات و احادیث موضوعی را حفظ کنند.

وی درباره فعالیت‌های دیگر این مؤسسه قرآنی با اشاره به ضرورت برگزاری دوره‌ هایی چنین با توجه به محرومیت منطقه و تهاجم‌ فرهنگی گفت: فعالیت‌ های قرآنی این مؤسسه تمام مقاطع سنی را در بر می‌گیرد و در حال حاضر بیش از یکصد قرآن ‌آموز در این برنامه‌ ها که شامل آموزش روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن است، شرکت می‌کنند.

مدیر مؤسسه قرآنی آل ‌طه شهرستان کارون بیان کرد: با توجه به استعدادهای موجود و علاقه خانواده‌ ها به موضوع حفظ قرآن، استقبال از این رشته قرآنی در بین نونهالان و نوجوانان بیش از دیگر رشته ‌ها است، به گونه ‌ای که تاکنون بیش از ۵۰ نفر توانسته ‌اند جزء ۳۰ قرآن کریم را در این دوره‌ ها حفظ کنند.

برگزاری دوره تربیت مربی قرآنی کودک ویژه بانوان ماهشهری

حسن حلافیان، مدیر مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیاء(ص) شهرستان اظهار کرد: دومین دوره تربیت مربی قرآنی کودک ویژه بانوان از سوی این مؤسسه در شهرستان ماهشهر برگزار می‌ شود.

وی با بیان اینکه این دوره در دو مرحله مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شود، افزود: مرحله مقدماتی این دوره،۴ تا ۶ مردادماه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر برگزار خواهد شد. مربیان مهدهای قرآنی و علاقه‌ مندان به مربیگری قرآنی می ‌توانند در این دوره که ویژه بانوان تدوین شده است، شرکت کنند.

مدیر مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیاء(ص) شهرستان ماهشهر عنوان کرد: تاکنون ۵۰ نفر جهت شرکت در این دوره نام‌نویسی کرده ‌اند و پیش ‌بینی می‌ شود این تعداد به ۷۰ نفر افزایش یابد.

حلافیان بیان کرد: عملیات نام‌نویسی از متقاضیان تا روز قبل از برگزاری دوره ادامه دارد. متقاضیان می ‌توانند با مراجعه حضوری به نشانی مؤسسه در ماهشهر، خیابان شهید شریفی، بعد از چهارراه ابوذر، کوچه اروند، مؤسسه قرآنی خاتم‌الانبیاء و یا تماس با  شماره ۰۶۱۵۲۳۲۸۱۸۵ جهت نام نویسی اقدام کنند./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات