۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۱۲۵۸۷
آیت الله غروی:

نسل کشی در میانمار برای مسلمانان قابل تحمل نیست

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، نسل کشی در میانمار را محکوم کرد و گفت: کشورها و مجامع بین المللی باید به خود بیایند و نسبت به این فجایع موضع گیری کنند و مانع کشتار مسلمانان شوند.
آیت الله غروی

آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن محکوم کردن نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار و سکوت مجامع بین المللی در این زمینه گفت: اخبار و اطلاعاتی که از میانماز می رسد بسیار مشمئز کننده است.

وی افزود: در گذشته جریاناتی نسل کشی مسلمانان را شروع کردند و حکومت و دولت میانمار نه تنها جلوگیری نکرد بلکه به نحوی از آنان حمایت انجام داد و اتفاقات فجیعی به وجود آمد، متأسفانه در این رابطه مجامع بین المللی که باید در اینگونه موارد به داد مظلومان برسند ورود پیدا نکردند یا اگر ورودی داشتند بسیار ضعیف بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در شرایط فعلی نسل کشی که توسط دولت میانمار صورت می گیرد برای مسلمانان قابل تحمل نیست، اظهار داشت: مسلمانان نمی توانند این نسل کشی را تماشا کنند، و می تواند آثار و تبعات بسیاری در جاهای گوناگون داشته باشد و حتی ممکن است به ضرر کسانی که دست به این اقدامات زدند تمام شود.

وی ادامه داد: سکوت مجامع بین المللی به ویژه کشورهایی از این مسائل خبر دارند غیر قابل قبول است، گاهی مسائل کوچکی در برخی از کشورها اتفاق می افتد و این کشورها و مجامع در برابر آن موضع می گیرند اما اگر در چنین مواردی موضع گیری نکنند فاصله بیشتری بین مسلمانان وآن ها ایجاد می شود.

آیت الله غروی با بیان این که بی تفاوتی مجامع بین المللی آثار و تبعات ناگواری خواهد داشت، ابراز داشت: انتظار این است که مجامع بین المللی به وظیفه خود عمل کنند و این گونه نباشد که تنها در جایی که به نفع آن ها و دلخواه قدرت ها است موضع گیری کنند.

وی عنوان کرد: اگر جایی دلخواه قدرت ها نباشد و مجامع بین المللی بخواهند سکوت کنند فایده ای ندارد و برای این سازمان ها مناسب نیست، این سازمان ها باید به این موضوعات وورد پیدا کرده و جلوی این نسل کشی را بگیرند؛ بنابراین مجامع جهانی نسبت به جریاناتی که اتفاق می افتد نباید بی تفاوت باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: همچنین کشورهایی که از این جریانات اطلاع کافی دارند باید ورود پیدا کنند، کارهایی همانند نسل کشی در قرن 21 قابل تحمل نیست و تماشا کردن آن هم جایی ندارد، کشورها و مجامع بین المللی باید به خود بیایند و نسبت به این موضوعات موضع گیری کنند و مانع نسل کشی مسلمانان شوند./1323/ ۳۰۳/ص

ارسال نظرات