۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۵۱۲۵۶۴
آیت الله کعبی:

آیت الله جنتی مانعی در برابر جریان نفوذ، انحراف و فساد است

آیت الله کعبی گفت: آیت الله جنتی مدافع و مانعی در برابر جریان نفوذ، انحراف و فساد است که با احساس وظیفه همه عمرش را وقف نظام، اسلام و حقوق ملت کرده است.
آیت الله کعبی

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ابراز داشت: وظیفه اصلی شورای نگهبان نظارت شرعی و قانونی برای حفظ اصل و اجرای شرع و قانون در نظام قانونگذاری جمهوری اسلامی، نظارت بر انتخابات از لحاظ تأیید صلاحیت نامزدها، صحت انتخابات و حفظ و صیانت از رأی مردم است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر شورای نگهبان نبود همانطور که مشروطه با فقدان علمای تراز اول به استبداد و کودتای رضاخانی تبدیل شد امروزه جمهوریت نظام اسلامی، اسلامیت و انطباق قوانین بر مبنای اسلام از بین می رفت؛ بنابراین شورای نگهبان حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی است و عملکرد آن در ۳۸ سال گذشته نشان داد که در دفاع از فقه و شریعت و در برابر خط نفوذ، انحراف و فساد در درون حاکمیت با کسی تعارف ندارد و قاطعانه ایستادگی می کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عملکرد بسیار خوب شورای نگهبان را عاملی در موضع گیری و دشمنی دشمنان اسلام و نظام اسلامی و بدخواهان ملت ایران بیان کرد و گفت: این موضع گیری ها و دشمنی ها به ما نشان می دهد که شورای نگهبان حافظ حاکمیت اسلامی، حقوق اساسی ملت، آزادی های مشروع و حفاظت از آراء مردم است.

وی شورای نگهبان را فیلتری برای جلوگیری از ورود خط نفوذ انحرف و فساد در بدنه حاکمیت نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: انتخابات هیأت رییسه شورای نگهبان «قائم مقام، سخنگو و منشی ها» سالانه از سوی اعضا انجام می شود و امروز نیز انتخابات سالانه است و فقها و حقوقدانان بعد از زمانی که آیت الله جنتی پس از محقق گیلانی به دبیری انتخاب شد، همه ساله وی را انتخاب می کنند.

آیت الله کعبی ادامه داد: آیت الله جنتی ضمن اینکه دبیر شورای نگهبان است اما یک رأی دارد و از لحاظ شخصیت حقیقی نفوذ ناپذیر و مدافع و مانعی در برابر جریان نفوذ انحراف و فساد است و نرمش و انعطافی در زمینه تجاوز از خطوط قرمز نظام اسلامی نشان نمی دهد و محکم و استوار از اسلام و نظام اسلامی، ملت و رأی مردم پاسداری می کند.

وی اظهار داشت: نفوذ ناپذیری شخصیت آیت الله جنتی سبب شد تا حجم تخریب های دشمنان علیه چنین فقیه مقاوم، مجاهد و با اخلاص بیشتر شود و در حقیقت سنگر مقابله با خط نفوذ و انحراف است که با احساس وظیفه همه عمرش را وقف نظام و اسلام و حقوق ملت کرده و در خط ولایت فقیه در زمان امام و رهبری عمل کرده است./۹۴۵۶/ت302/ب1

ارسال نظرات