۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۵۱۲۵۵۸
رئیس پژوهشکده شورای نگهبان:

همه تصمیمات شورای نگهبان معطوف به امر راهبردی حفاظت از انقلاب و نظام است

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: تصمیمات شورای نگهبان غیر قابل تجدید نظر است؛ همه تصمیمات معطوف به امر راهبردی حفاظت از انقلاب و نظام است.
سیامک ره پیک

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، سیامک ره پیک، رئیس پژوهشکده شورای نگهبان عصر امروز چهارشنبه 28 تیر طی سخنانی در مراسم گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان با اشاره به نقش مسائل علمی و پژوهشی در تصمیمات شورای نگهبان، گفت: صرف نظر از جایگاه قانونی شورای نگهبان، نوع تصمیمات این شورای اقتضا می کند که کار کارشناسی و پژوهشی در تصمیمات شورای نگهبان مؤثر باشد.

وی افزود: تصمیمات شورای نگهبان متنوع است، در نظارت تقنینی خود بر همه موضوعات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... نظارت می کند، بخشی از نظارت ها مربوط به موافقتنامه هاست و برخی از تصمیمات مربوط به پرونده هایی است که در دیوان عدالت مطرح است.

ره پیک گفت: شورای نگهبان در طول حیات خود حدود ۵ هزار پرونده از این دست را بررسی کرده و در انتخابات هم بعد از انقلاب بیش از ۴۰ هزار پرونده در مورد صلاحیت ها را مورد بررسی قرار است.

وی ادامه داد: تصمیمات شورای نگهبان غیر قابل تجدید نظر است، همه تصمیمات معطوف به امر راهبردی حفاظت از انقلاب و نظام است. این تصمیمات چون با محک قانون اساسی سنجیده می شود با حقوق اساسی مردم در ارتباط است.

رئیس پژوهشکده شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: ایجاد مرکز پژوهشی از لوازم تصمیم گیری شورای نگهبان است. ما قبل از هر جلسه ای، اظهارنظرهای کارشناسی را در اختیار اعضا قرار می دهیم.

وی متذکر شد: علاوه بر مرکز پژوهشی٬ مرکز فقهی نیز در شهر قم زیر نظر آیات عظام نوری همدانی و مدرسی اداره می شود.

ره پیک در پایان خاطرنشان کرد: مرکز پژوهشی از ابتدای تشکیل تا امروز بیش از هزار گزارش آماده کرده است./856/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات