۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۱۲۵۴۶
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک کشور:

۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای صدور ضمانت نامه صنایع کوچک اختصاص یافت

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک کشور از اختصاص پنج هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور صدور ضمانت نامه برای صنایع کوچک کشور خبر داد.
اقتصاد مقاومتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ظهر امروز، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خوزستان با حضور اعضای این ستاد در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد و اعضای ستاد درباره موضوعاتی نظیر صندوق های ضمانت و برنامه های حمایتی آنها از سرمایه گذاری بحث کردند.

در این جلسه محمدحسین مقیسه، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک کشور، با بیان اینکه صندوق برای واحدهای صنعتی زیر ۵۰ نفر پرسنل ضمانت نامه صادر می کند، گفت: امسال به منظور صدور ضمانت نامه برای صنایع کوچک پنج هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه صندوق در دو بخش اعتباری و پیمانکاری ضمانت نامه صادر می کند، اظهار داشت: صندوق در قبال صد درصد صنایعی که از خوزستان ضمانت دریافت کردند در زمان سررسید، خسارت پرداخت کرد.

این مقام مسؤول از عدم استقبال صنایع کوچک خوزستان برای دریافت ضمانت نامه خبر داد و افزود: خوزستان رتبه ۲۳ کشوری را در زمینه دریافت ضمانت نامه در بخش صنایع دارا است؛ به گونه ای که سال گذشته فقط سه واحد صنعتی در این استان ضمانت نامه بانکی دریافت کردند.

امید حاجتی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان هم در این نشست از صندوق های ضمانتی خواست تا یک خط اعتباری خاص را برای عرضه محصولات کشاورزی به آسیای میانه، روسیه و عراق از سوی فعالان اقتصادی خوزستان راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه نیازمند حمایت صندوق های ضمانتی برای صادرات به بازار عراق هستیم، اضافه کرد: این حمایت سبب می شود فعالان اقتصادی در خوزستان اعتماد لازم را برای فعالیت در بازار عراق کسب کنند.

این مقام مسؤول اوضاع اقتصادی نامناسب استان را به دلیل نامتناسب بودن عملکرد بخش ‌های مختلف در سرمایه‌ گذاری دانست و گفت: اگر به صنعت گردشگری که نقش مهمی در اشتغالزایی دارد توجه ویژه ای شود می توانیم اشتغالزایی را بالا ببریم./۹۴۵۶/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات