۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۱۲۵۳۶
نماینده ولی فقیه در لرستان:

خطیرترین وظیفه شورای نگهبان حفظ اسلامیت و جمهوریت نظام است

نماینده ولی فقیه در لرستان به خدمات ارزشمند و اثرگذار شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: خطیرترین وظیفه این نهاد مقدس حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام است.
امام جمعه خرم آباد

حجت الاسلام سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامی داشت سالروز تأسیس شورای نگهبان بیان داشت: این نهاد مقدس به فرمان امام راحل و با توجه به دور اندیشی ایشان در سال 59 تأسیس شد.

وی از شورای نگهبان به عنوان ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود: این نهاد ارزشمند نقش بسزایی در تطبیق قوانین با اسلام و قانون اساسی ایفا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با یادآوری به اینکه شورای نگهبان اقدامات مؤثر و ارزشمندی در انجام مسؤولیت های خود انجام داده است، خاطرنشان کرد: مهم ترین و خطیرترین مسؤولیت شورای نگهبان حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام است.

وی تصریح کرد: اسلامیت نظام در تطبیق قوانین کشور، قوانین شرع مقدس و قانون اساسی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه نظارت در بحث انتخابات از دیگر مسؤولیت های مهم شورای نگهبان است، اظهار داشت: تاکنون بیش از ۴۰ انتخابات در کشور برگزار شده و نظارت شورای نگهبان در برگزاری انتخاباتی سالم به نتیجه رسیده است.

وی یادآور شد: مسأله جمهوریت نظام در همین زمینه نظارت بر انتخابات است و شورای نگهبان اقدامات ارزشمند و قابل توجهی در این حوزه انجام داده است./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات