۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۵۱۲۵۲۹
امام جمعه زرگرشهر:

هجمه های وسیع علیه شورای نگهبان نشانه کارکرد درست این نهاد است

حجت الاسلام شیخی عزیزی با اشاره به هجمه های وسیع از سوی دشمنان خارجی و برخی عناصر داخلی به شورای نگهبان، گفت: هجمه های وسیع علیه شورای نگهبان از سوی دشمنان نشان از کارکرد درست این نهاد دارد و این شورا نباید از این فشارها نگران شود.
دیدار اعضای دفتر نظارت با امام جمعه زرگرشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، امام جمعه زرگر شهر امروز در دیدار تعدادی از اعضای نهاد شورای نگهبان شهرستان بابل با اشاره به اهمیت جایگاه شورای نگهبان، گفت: نهاد شورای نگهبان یک نهاد ارزشمند و دارای جایگاهی رفیع در نظام اسلامی است که حافظ جمهوریت و اسلامیت جمهوری اسلامی می باشد.

وی افزود: نهادی مانند شورای نگهبان نهاد حقوقی است که ساز و کار شبیه به آن در دیگر کشورها وجود دارد.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) شهرستان بابل اظهار داشت: نهادهایی مانند دادگاه عالی قانون اساسی در دیگر کشورها وجود دارد که وظایفی مانند رسیدگی به تخلف ها در حوزه نقض قانون اساسی، تطبیق مقررات و قوانین مصوب مجلس ملی با قانون اساسی آن کشورها را برعهده دارد و این یک امر متداول در حوزه نظام سازی در کشورهای پیشرفته دنیا است.

وی با اشاره به وظایفی مانند تطبیق قوانین مصوب مجلس با شرع و قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از سوی شورای نگهبان، ادامه داد: با درایت صورت گرفته در روزهای نخست انقلاب اسلامی با گنجاندن این نهاد در زمان تهیه و تدوین قانون اساسی به ویژه از سوی شهید مظلوم آیت الله بهشتی، این نهاد ارزشمند پاگرفت و ثمرات 37 ساله آن را شاهد هستیم.

حجت الاسلام شیخی عزیزی با اشاره به تلاش ها و زحمات دست اندرکاران مجموعه دفاتر بازرسی شورای نگهبان و هیات های نظارت بر انتخابات در سطح مناطق مختلف کشور، تصریح کرد: نهاد شورای نگهبان با استفاده از بازوهای مردمی در سطح کشور، مانند سدی در برابر ناخالصی ها و ورود افراد ناسالم به عرصه انتخابات جلوگیری می کند و انصافا در مجموع کارکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

وی تاکید کرد: هیات های نظارت بر انتخابات باید با ارزیابی کار و عملکرد خود ضمن شناسایی ضعف ها و کاستی ها در این حوزه، در صدد رفع آن ها بر آیند تا با کمرنگ شدن ضعف ها قدرت و عظمت جایگاه این نهاد در اذهان عمومی بیشتر نمایان شود.

امام جمعه زرگرشهر با تاکید بر اجرایی کردن ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص سیاست جامع انتخابات کشور، گفت: متاسفانه به رغم اقرار بسیاری از دست اندرکاران انتخابات به وجود کاستی ها در این حوزه و شناسایی برخی از حفره ها که موجب نفوذ برخی عناصر مساله دار می شود، هنوز این سیاست ها عملیاتی نشده است.

وی افزود: اگر سیاست های کلی انتخابات عملیاتی شود، ضمن کاهش بسیاری از مشکلات و نگرانی ها در حوزه انتخابات، جایگاه شورای نگهبان نیز روشن تر می شود.

حجت الاسلام شیخی با اشاره به هجمه های وسیع از سوی دشمنان خارجی و برخی از جریان ها به شورای نگهبان، خاطرنشان کرد: هجمه های وسیع علیه شورای نگهبان از سوی دشمنان نشان از کارکرد درست این نهاد دارد و نباید از برخی از جریان سازی های داخلی از سوی برخی عناصر معلوم الحال نگران شد.

وی ادامه داد: فشارها و هجمه ها علیه شورای نگهبان برای تاثیر گذاری بر روند و تصمیم های این نهاد است اما خوشبختانه شورای نگهبان با ایستادگی قاطعانه در برای این هجمه ها کارنامه قابل قبولی را از زمان تاسیس خود تاکنون به جا گذاشته است.

استاد حوزه علمیه بابل با تقدیر از شخصیت برجسته آیت الله جنتی در خدمت به انقلاب و به ویژه در دبیری نهاد شورای نگهبان، گفت: آیت الله جنتی نماد و نمونه برجسته یک شخصیت خدوم در عرصه انقلاب است که بدون هیچ چشمداشت به رغم کهولت سن، تلاشی صادقانه و خالصانه را از خود به جای گذاشت/1313/پ202/ب1

ارسال نظرات