۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۵۱۲۵۱۴
خامه‌‌یار خواستار شد؛

لزوم همکاری نهادها برای اقامه نماز در ادارات

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به نقش روحانیت در اقامه نماز در ادارات گفت: ما باید در قالب های متفاوت معارف نماز را به دانش آموزان آموزش دهیم که نیاز به همکاری تمام نهادهای مربوطه دارد.
مجمد خامه یار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد خامه یار، مدیر ستاد اقامه نماز استان قم در دومین نشست دبیران اقامه نماز استان قم که در امامزاده عبدالله قم برگزار شد، با تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: ما به این نتیجه رسیده ایم که برای احیا و اقبال بیشتر نسبت به اقامه نماز در نهادهای استان باید هر نهاد با توجه به وضعیت خود برنامه مستقلی داشته باشد.

وی با بیان این که نمی شود نسخه واحد برای کل کشور پیچید ابراز داشت: ما به صورت آزمایشی در استان قم این طرح را اجرا می کنیم که هر نهاد برای خود برنامه اقامه نماز را داشته باشد و طرح های خود را به ما ارائه کنند تا بتوانیم به نتیجه مطلوب برسیم.

خامه یار با بیان این که طی توافق های انجام شده تمام بانک های استان قم موظف به اقامه نماز در شعبه های خود شده اند، افزود: هر دستگاه باید در حد توان خود به اقامه نماز اهتمام بورزد و استان قم باید در کشور در زمینه نماز و دیگر امور فرهنگی و دینی بالاترین رتبه را داشته باشد.

وی اظهار داشت: ما باید برای دستگاه هایی که ارباب رجوع زیادی در بخش بانوان دارند بتوانیم در کنار دبیر اقامه نماز از خواهران فعال فرهنگی هم استفاده کنیم تا شاهد توجه به فرهنگ اقامه نماز در بین خواهران هم باشیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان قم افزود: پیشنهاد من به عنوان مدیر ستاد اقامه نماز استان قم این است که دستگاه هایی مانند اوقاف، کمیته امداد و آموزش و پرورش که تمکن بیشتری دارند با همکاری با ستاد اقامه نماز برنامه اردویی نماز برای دانش آموزان برگزار کنند و معارف نماز را از ابتدا در اردویی دو روزه به دانش آموزان آموزش دهند تا بتوانیم این ایده را به دیگر استان ها صادر کنیم.

وی با بیان این که باید از ظرفیت روحانیت در سطح استان برای اقامه نماز ادارات بیشتر استفاده شود جدایی ادارات از روحانیت را سبب آسیب دانست و گفت: روحانیان زیادی هستند که به صورت جهادی و بدون هیچ چشم داشتی در سطح جامعه کار فرهنگی می کنند و در نهادهای سطح استان باید بیشترین استفاده را از خدمات این قشر انجام دهند.

خامه یار افزود: برخی روحانیانی که بیش از 20 سال تحصیل کرده اند و دارای کرسی تدریس در دانشگاه ها هستند با کمترین وجهی که ما به عنوان ایاب و ذهاب به آنها می دهیم به مدارس و ادارات برای اقامه نماز می روند و این نشان از تقوا و اخلاص آنها دارد.

وی تصریح کرد: عموم مردم در جایی که روحانی نباشد نماز را اقامه نمی کنند و وجود و حضور یک روحانی خود مشوقی برای اقامه نماز خواهد بود./843/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات