۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۵۱۲۵۰۶
آیت الله کعبی:

مجامع مدعی حقوق بشر جلوی نسل کشی مسلمانان در میانمار را بگیرند

نماینده خبرگان با محکوم کردن جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور گفت: مجامع مدعی حقوق بشر باید به این مسأله ورود کنند و جلوی این جنایات و نسل کشی را بگیرند.
آیت الله عباس کعبی

آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نسل کشی مسلمانان مظلوم در میانمار را محکوم کرد و گفت: نسل کشی مسلمانان مظلوم میانماری بر خلاف همه موازین انسانی و کنوانسیون های حقوق بشری و بر خلاف همه ادعاهای غرب در زمینه حقوق بشر است.

وی افزود: نسل کشی مردم مظلوم میانمار قبلا توسط بودایی ها صورت می گرفت اما این بار توسط دولت مورد حمایت آمریکا در حال صورت گرفتن است و آپارتاید ضد حقوق بشری و ضد انسانی به شمار می رود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که دولت رهبر دولت میانمار که جایزه حقوق بشر از آمریکا گرفته این جنایات غیر انسانی را انجام می دهد، اظهار داشت: این جنایت با این استدلال صورت می گیرد که افراد اقلیت هستند و نباید در میانمار بمانند بلکه باید به سمت بنگلادش کوچ کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه کودکان مظلوم 3 و 4 ساله را به نحوه های گوناگون از جمله با شوکر الکتریکی شکنجه می دهند، زنان و مردان را زنده آتش می زنند و آنان را به قتل می رسانند، بچه ها را کباب و آب پز می کنند و شکنجه هایی می دهند که بر خلاف انسانیت بوده و قابل تحمل نیست.

آیت الله کعبی ابراز داشت: عجیب این است یک سکوت و فراموشی عمدی توسط نهادهای مدعی حقوق بشر در حال اتفاق افتادن است و این نسل کشی که جلوی چشم مدعیان حقوق بشر انجام می شود را توجیه می کنند و می گویند اختلاف قبیله ای است.

وی عنوان کرد: حتی اگر بر اساس اختلافات قبیله ای این اتفاقات رخ می دهد باز هم وجدان های بیدار و انسان های آزادی خواه در سطح جهان باید به پا خیزند، ملت مسلمان ایران که همیشه طرفدار مظلومان است در کنار وجدان های بیدار جهان و انسان های آزادی خواه این جنایات را محکوم و از آن اظهار تنفر می کنند و از مجامع مدعی حقوق بشر می خواهد به این مسأله ورود کنند و به دولت میانمار تذکر جدی دهند و جلوی این جنایات و نسل کشی را بگیرند./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات