۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۱۲۴۸۶
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قم:

ظرفیت های زیست محیطی قم به زائران و گردشگران خارجی معرفی شود

مدیرکل محیط زیست استان قم با اشاره به اینکه تاکنون به ظرفیت های زیست محیطی استان قم توجهی نشده است، گفت: ظرفیت های زیست محیطی قم باید به زائران و گردشگران خارجی معرفی شود.
محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید رحمان دانیالی، مدیرکل محیط زیست استان قم امروز در دیدار با آیت الله سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر برگزار شد، با بیان اینکه تاکنون متأسفانه به ظرفیت های زیست محیطی استان قم به خوبی توجه نشده و رشد صنعت گونه استان این توانمندی و پتانسیل استان را به حاشیه رانده است، گفت: با توجه به حضور گردشگران خارجی در استان قم می توان از  این ظرفیت برای معرفی توانمندی های زیست محیطی استان قم به گردشگردان و زئران استفاده کرد.

وی افزود: استقرار صنایع بازیافتی مثل بازیافت باطری های فرسوده ماشین آلات در استان قم امری مشکل دار است که در صدد جلوگیری از ادامه فعالیت آن هستیم چرا که فقط برای شهروندان مشکلات زیستی را به وجود می آورد.

مدیرکل محیط زیست استان قم تصریح کرد: استان قم با توجه به مساحت آن یکی از متمرکزترین شهرها از نظر وجود مراکز صنعتی آلاینده است که از این جهت باید اصلاحاتی صورت بگیرد.

دانیالی با اشاره به تامین اعتبارات ملی جهت احیاء تالاب های استان قم گفت: امیداوریم با پیگیری مسؤولان شاهد احیای تالاب های استان قم باشیم زیرا احیای این تالاب ها تا حدود زیاید به بهبود وضعیت زیست بوم ها و آب و هوای قم کمک می کند.

وی با بیان اینکه در دهه کرامت از محیط بانان استان قم تجلیل خواهد شد، ادامه داد: مردم باید در احیای محیط زیست سازمان محیط زیست را یاری کنند زیرا احیای محیط زیست با تأمین سلامتی به تأمین آب و هوایی استان کمک مؤثری کرده و زمینه افزایش توانمندهای استان را فراهم می کند.

دانیالی با تأکید بر اینکه متأسفانه امروز حجم زیادی از زباله های پلاستیکی از سوی مردم تولید می شود، یادآور شد: بازیافت به سلامت محیط زیست کمک می کند بنابراین با رعایت فرهنگ تفکیک زباله ضمن باز گشت سرمایه ملی می توانیم سلامت محیط زیست را تأمین کرده و از نابودی اکوسیستم های گیاهی و جانوری جلوگیری کنیم زیرا ورود زباله به چرخه غذایی حیوانات و زیست بوم ها بسیار خطرناک بوده و پیامدهای جبران ناپذیری را به دنبال دارد./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات