۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۱۲۴۷۲
حجت‌الاسلام شعبانی:

شکر نعمت مسیر سعادت مؤمن را هموار می کند

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) بزرگ‌ترین گناه را کوچک شمردن آن توصیف کرد و گفت: شکر نعمت می‌تواند مسیر سعادت و پیشرفت را برای مؤمن هموار کند.
حجت الاسلام احمد شعبانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد شعبانی امروز در برنامه سخنرانی پیام حرم که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به ایام شهادت امام صادق (ع) اظهار داشت: بیشترین روایات شیعه از لسان مقدس امام صادق (ع) صادر شده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) به بررسی شرایط صیانت مؤمن از خودش از منظر شرع مقدس اسلام پرداخت و عنوان داشت: دعا از منظر امام صادق (ع) اساسی‌ترین الگوی صیانت مؤمن از انواع خطرات است؛ این در حالی است که امام صادق (ع) دعا را قرآن صاعد توصیف کرده است.

مدیرکل سابق اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه قرآن زمینه‌ساز رشد و سعادت حقیقی بشر توصیف کرد و ابراز داشت: سختی‌ها در زندگی انسان زمینه‌ سازندگی مؤمن است این در حالی است که این سختی از در بیان روایات حرکت به‌سوی سعادت توصیف‌شده است تا جایی که سختی را به‌جای نغمت با مفهوم نعمت توصیف کرده‌اند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه (س) به بررسی آداب دعا پرداخت و گفت: امام صادق (ع) در توصیف این آداب فرمودند «سه وقت است که دعا در آن اوقات مستجاب است؛ بعد از نماز واجب، هنگام آمدن باران و هنگام ظاهر شدن نشانه‌ای از طرف خدا برای بندگان خود.»

حجت‌الاسلام شعبانی با اشاره به این‌که نباید ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود مقایسه کنیم، ابراز داشت: استغفار از گناه دومین زمینه صیانت مؤمن از ضرر در بیان مبانی ثقلین است؛ باید توجه داشت که توجیه گناه فقط به بار گناه می‌افزاید این در حالی است که توجیه گناه مقدمه‌ای برای سقوط مؤمن در مسیر انحراف خواهد بود.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) بزرگ‌ترین گناه را کوچک شمردن گناه توصیف کرد و تصریح داشت: شکر نعمت می‌تواند مسیر سعادت و پیشرفت را برای مؤمن هموار کند این در حالی است که نعمت هرچقدر بیشتر باشد شکر نعمت بالاتری می‌طلبد بر این اساس نعمت هدایت و ولایت یکی از اساسی‌ترین نعمت‌های خداوند متعال به جوامع بشری است.

مدیرکل سابق اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه به الگوی مکتب هدایت یافته شیعه جعفری اشاره کرد و ابراز داشت: باید توجه داشت امام صادق (ع) تربیت شاگردان و فرستادن آن‌ها به مناطق دیگر در کنار جمع‌آوری و تدوین و استحکام بخشیدن به عقاید و فقه تشیع و نشر آن از سوی شاگردان تربیت‌یافته مکتب امام صادق (ع) شریعت اسلام و آیین محمدی (ص) در چهره مذهب تشیع که همزمان با پیامبر (ص) شکل‌گرفته بود، شکل و انسجام فکری محکم‌تری پیدا کرد تا جایی که تاریخ در قلب خود شیعه امامی و شیعه جعفری را به‌عنوان اسلام حقیقی ثبت کرد./837/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات