۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۱۲۴۷۱
مدیر مدرسه علمیه خواهران کنگان:

رسالت حوزه های علمیه، حفظ و گسترش مکتب امام صادق است

مدیر مدرسه علمیه خواهران کنگان گفت: تمدن امروزی اسلام، پیشرفت و جاودانگی خود را مدیون مکتب فکری و علمی امام صادق است و حوزه های علمیه حفظ و گسترش این مکتب را برعهده دارند.
شهادت امام صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، سیده زهرا موسوی پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران کنگان ضمن تسلیت شهادت بنیانگذار مکتب تشیع به عالم تشیع به بیان شخصیت علمی، فرهنگی این امام همام پرداخت و گفت: شروع امامت امام صادق همزمان با سقوط حکومت بنی امیه و روی کار آمدن بنی عباس شد و همین فرصتی شد برای شروع شدن نهضت علمی و فرهنگی بزرگی از سوی این امام همام که برای سایر ائمه اطهار پیش نیامده بود.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کنگان افزود: امام صادق علیه السلام در این مدت توانست پایه های علمی مکتب شیعه را محکم کند و عنوان ریاست مذهب تشیع را به دست آورد.

موسوی با توجه به اهمیت گسترش فرهنگی در جامعه اسلامی در سیره امام جعفر صادق بیان داشت: سیاست نخست امام صادق یک سیاست فرهنگی بود، ایشان اصحابی را پرورش دادند چون هشام بن حکم کندی، محمدبن مسلم، ابان بن تغلب و هشام بن سالم که از نظر فقهی و روایاتی از بنیان گذاران تشیع به شمار آمده اند.

وی اظهار داشت: گسترش آموزش های امام صادق سبب اقبال و تشویق مسلمانان به فراگیری علوم مختلف شد و تمدن امروزی اسلام پیشرفت و جاودانگی خود را مدیون مکتب فکری و علمی امام صادق است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران کنگان خاطرنشان کرد: تحصیل در حوزه های علمیه و شرکت در مکتب امام صادق توفیقی است که نصیب ما شده و باید قدردادن این نعمت باشیم و با تاسی از رییس مذهبمان پاسخگوی شبهات جامعه باشیم./۸۴۶/پ204/ب1

ارسال نظرات