۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۱۲۴۶۱
امام جمعه تبریز:

یادواره شهدا بهترین راه انتقال پیام دفاع مقدس است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر گرامیداشت مقام خانواده شهدا، گفت: بهترین راه انتقال فرهنگ و پیام شهدا برگزاری کنگره و یادواره شهدا و تولید محتوای فرهنگی مناسب است.
حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم ظهر امروز در جمع برگزار کننده گان کنگره دانشجویان شهید بسیجی، با اشاره به ظرفیت بزرگ فرهنگی دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز توجه به دفاع مقدس و ارزش‌های معنوی آن از جمله راه کارهای مقابله با دشمن در عرصه نبرد نرم است.

وی با بیان اینکه زمانی که دشمن از تقابل سخت با نظا اسلامی مأیوس شد راهبرد خود را وارد عرصه نبرد نرم و تهاجم فرهنگی برای تضعیف اعتقادات جوانان تغییر داد، افزود: با وجود اینکه تقابل سخت با دشمن ممکن نیست، اما نباید دفاع مقدس و فرهنگ شهادت در جامعه فراموش شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دفاع مقدس و شهدا از جمله محورهایی که است که می توان از آن برای تقویت بنیه ایمانی جوانان بهره برد، تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف خودمان در مقابله با هجمه‌های دشمن لازم است از آنچه در جنگ تحمیلی رخ داد غفلت نکنیم و پیام شهدا را به نسل امروز برسانیم.

وی شهدا را مظهر اقتدار ایران اسلامی دانست و ابراز داشت: اگر امروز ایران اسلامی دارای اقتدار بین المللی است و در مسائل جهان و منطقه تأثیر گذار است همه به برکت شهدا است، اگر امروز مشاهده می کنیم مسؤولان نظام می توانند با اقتدار در عرصه های بین المللی مذاکره کنند همه به برکت شهدا و فرهنگ دفاع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر حفظ یاد و خاطره شهدا، خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی و شهدای دفاع مقدس محور وحدت و اتحاد احزاب است به طوری که هیچ گروهی در آن اختلاف ندارد و نه تنها اختلافی نیست همه از آن دفاع کرده و از آن دم می زنند.

وی با اشاره به اهمیت توجه و بررسی یاد و خاطره شهدا و هدف والای انها، ادامه داد: شهدا جان خود را نثار اعتلای اسلام و کلمه توحید کردند، شهدا ایران را برای اسلام می خواستند و برای زنده ماندن اسلام رفتند، امروز وظیفه ما تداوم مسیر شهدا و قدم برداشتن در مسیر آرمان امام راحل است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه کشور نیازمند فرهنگ بسیجی است و دیدیم که از ابتدای انقلاب در شرایط حساس و بحرانی چگونه بسیج کارساز عمل کرد، ادامه داد: لازم است با فرهنگ بسیجی در برابر تقابل دشمن بایستیم و اجازه ندهیم یک عده در داخل به گونه ای عمل کنند که نفرت از استکبار در کشور کم شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای دانشجو و یادواره دانشجویان بسیجی شهید، تأکید کرد: بهترین راه انتقال فرهنگ و پیام شهدا برگزاری کنگره و یادواره شهدا و تولید محتوای فرهنگی مناسب است، همچنین تجلیل از خانواده شهدا باید بخشی از مراسمات باشد./854/پ202/ب1

ارسال نظرات